Článek
Sériový automobil se do výroby dostane na konci tohoto desetiletí, tj. do roku 2020. Koncept tohoto modelu se ve světové premiéře ukázal letos v září na frankfurtském autosalonu.
O pohon konceptu se starají dva elektromotory o výkonu 440 kW, které pohánějí obě dvě nápravy. Z 0 na 100 km/h zrychlí auto za 3,5 sekundy a na dvoustovku pak za méně než 12 sekund.
Zajímavostí je, že se dokáže dobít do 80 % kapacity akumulátorů za pouhých 15 minut. Tato zpráva by vyvolala poprask ve světě automobilismu, ale na to si musíme ještě počkat. Jde totiž o to, že se používá napětí trochu jiné, než je v obyčejné zásuvce – 800 V. A to je hodnota neobvyklá i pro standardní nabíječky se 400 V. Každopádně auto je i na tuto možnost připraveno.
Stejně tak je připraveno na indukční nabíjení. To znamená, že není zapotřebí žádný drát ze zásuvky. Stačí zajet na speciální nabíjecí místo, kde ve vozovce je jedna část nabíjecího indukčního zařízení a v podlaze vozu je druhá část. Indukčními proudy se pak auto dokáže samo nabít.
Jak ale bude vypadat sériová verze, si musíme počkat. Ještě zhruba pět let.