Článek
Vůbec poprvé v historii německé automobilky budou mít vrcholné verze modelů Boxster a Cayman možnost automatického řazení - dostanou dvouspojku PDK. Ta samozřejmě řadí nesrovnatelně rychleji, než to dokáže byť špičkový řidič s manuálem, takže se dá očekávat, že se u obou vozů zlepší zrychlení.
V současnosti oba vozy umí z 0 na 100 km/h akcelerovat za 4,4 sekundy.
Podobně jako na zrychlení se převodovka PDK může podepsat i na maximální rychlosti. Ta by se mohla u Caymanu dostat přes současných 304 km/h a u Boxsteru přes 301 km/h.
Porsche ukrylo do reklamy na Super Bowl jedno velké překvapení
Divize GT u Porsche se dlouhodobě snaží vyrábět nejostřejší verze sportovních modelů tak, aby přinášely co největší potěšení řidičům, proto málokdy sáhne k automatickému řazení a raději do vrcholových verzí dává manuál.
Jednou z výjimek byla 911 GT3 gen. 991, která dostala jen PDK, a fanoušci i zákazníci to dali značce pořádně „sežrat”. Mimo jiné i tím, že některé kousky přebudovávali na manuální řazení. Porsche tedy u faceliftu, označovaného 991.2, chybu nezopakovalo a nabídlo rovnou manuál.
I přes obecný konsensus nadšených řidičů, že řízení sporťáku s manuální převodovkou přináší více potěšení, nelze rozporovat fakt, že PDK řadí rychleji a je na jízdu jednodušší.
Německá automobilka tedy pravděpodobně rozšíří skupinu potencionálních kupců Boxsteru a Caymanu o ty, kterým jde o každou setinu času na kolo, i o ty, kteří by rádi měli ostrou 718 uživatelsky přívětivější.
Vzdor dnešním zvyklostem. Porsche má atmosférický šestiválec a manuál v dalším modelu
Ostatně, podle serveru Motor1 nebude Porsche u modelu Cayman končit jen přidáním převodovky PDK. Spekuluje se, že uvede ještě silnější verzi Caymanu s názvem GT4 RS.
Vůz už byl údajně několikrát spatřen, jak jej testovací jezdci Porsche zkoušejí v maskování.