Článek
Pokud se nějaká automobilka sveřepě drží svých tradic, je to Porsche. Od svých počátků v polovině 20. století do nynějška vyrábí model s motorem za zadní nápravou, u ikonické 911 se design také nikdy radikálně neměnil a od 50. let také má pořád stejné logo. Tedy, téměř - jeho detaily se každých pár let drobně změní. A jedna taková změna přišla i nyní.
Logo je samozřejmě pořád zlaté s černým nápisem nahoře, uprostřed má stuttgartského koně a v jednotlivých čtvrtkách je stylizované srnčí paroží a černé a červené pruhy, převzaté z tradičního erbu Württemberska-Hohenzollernska.
Změny jsou tedy i tentokrát jen v detailech. Červená pole mají voštinovou texturu, podklad paroží a nápisu nahoře má nově vzhled broušeného, nikoliv texturovaného kovu, písmena v nápisu nahoře mají tlustší linky, nápis „Stuttgart“ je černý a kůň vypadá drobně jinak.
Porsche si k 75. výročí nadělí sportovní auto budoucnosti
Na tomto logu pracovali designéři tři roky. Kolik času bylo stráveno hloubáním, jak na modernizaci, aby ale zároveň logo zůstalo stále stejné, kolik zabralo schvalování jednotlivých kroků a kolik testování kvality včetně zkoušek odolnosti podnebným vlivům, automobilka nespecifikovala. Uvedla ale, že máme nové logo čekat na autech koncem letošního roku.
Příležitostí k přepracování bylo 75. výročí sporťáků Porsche, které automobilka letos slaví. Logo samotné je ale mladší - prvně se objevilo v roce 1952. Už od té doby je chráněno patentem. O dva roky později ho automobilka začala montovat na kapoty, až v roce 1959 se objevilo na kolech.
Kuriozní na něm je, že ačkoliv se jeho autor Franz Xavier Reimspiess více než inspiroval erbem Württemberska-Hohenzollernska, továrna Porsche v této zemi nikdy nestála. Zuffenhausen, kde automobilka Porsche sídlí a který je součástí města Stuttgart, leží v historické zemi Württembersko-Bádensko, které je dnes spolu s Württemberskem-Hohenzollernskem a Bádenskem součástí spolkové země Bádensko-Württembersko.