Článek
Aktivní aerodynamické prvky nejsou žádnou neznámou. Už dlouho se o nich ví, ale jejich použití bylo vždy omezeno problematickou regulací a složitou výpočetní technikou. Prostě nastavit to všechno tak, aby to správně fungovalo, bylo v minulosti příliš drahé. A tak se maximálně při určité rychlosti vysouvala zadní křídla.
Teď se postupně objevují prvky aktivní aerodynamiky u více značek. Porsche je jedním z průkopníků. Model 911 tak má například nastavovací přední mřížku vstupu vzduchu, takže může být plně otevřena i zcela zavřena. Stejně tak i zadní křídlo se nastavuje v různém rozmezí, a dokonce i při brzdění z vysokých rychlostí se vyklápí do hodně velkého úhlu a stává se tak aerodynamickou brzdou.
Zajímavé je, že auto dokáže rozpoznat i nevhodné podmínky na silnici a třeba při dešti řidiči doporučí zapnout jízdní mód Wet. V něm se nastaví zadní křídlo tak, aby i v nižších rychlostech, kdy normálně vyklopené není, zvyšovalo přítlak na kola.
Jen se sami podívejte na pěkné video z dílny Porsche, které ukazuje, jak to vše funguje.