Článek
Nabité sestavě motorizací Porsche Cayenne pro modelový rok 2024 vévodí verze Turbo GT nabízející čtyřlitrový motor V8 s dvojitým přeplňováním, který poskytne výkon 650 koňských sil. Problém je ale jasný – v Evropě se jej nedočkáme, neboť neodpovídá přísnějším emisním normám. Porsche má ovšem řešení.
Nepřímou náhradou bude na starém kontinentu plug-in hybridní cayenne, které bude mít rovněž motor V8, ale k němu i elektromotor jako v případě předchozího Cayenne Turbo S E-Hybridu. Vůz se stane nejsilnějším cayenne, které kdy bylo vyrobeno, nabídne kombinovaný výkon přes 700 koní a točivý moment 900 Nm. Kapacita baterie by se pak měla zvednout o 30 procent.
Chystané elektrifikované SUV dovede z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,6 sekundy a maximálně pojede rychlostí okolo 300 km/h.
V Německu tak roste konkurence pro elektrifikovanou verzi Lamborghini Urus, která dorazí na trh v příštím roce. Oba vozy přitom mají stejnou platformu MLB Evo. Oficiální představení vozu je plánováno na přelom srpna a září, pravděpodobně se jej dočkáme v rámci veletrhu IAA Mnichov 2023.