Článek
Porsche vrcholnou verzi s dosud neupřesněným názvem představí v rámci modernizace modelu Cayenne Coupé. Jeho dosud nejsilnější verze dorazí s vylepšeným motorem V8 s obsahem 4,0 litru a dvojitým přeplňováním. Vůz bude naladěn na výkon až 631 koňských sil, což z něj dělá nejsilnější cayenne v historii.
Oproti „standardní” verzi Turbo tak bude motor zesílen o 89 koní. Mimochodem, bude tak celkově o 39 koní silnější než u Audi RS Q8 a jen o 10 koní slabší než v případě Lamborghini Urus.
Porsche chystá své první elektrické SUV, nový macan už prochází finálními testy
Němci uvádějí, že ačkoli se bude jednat o vrcholnou verzi cayenne, dosud nejsilnější varianta Turbo zůstane stále v prodeji.
Nejsilnější varianta bude vyhrazena pro kupé verzi se sníženou střechou, klasické SUV se zřejmě netýká. „Karoserie ve stylu kupé má své nesporné výhody. Je lehčí a má o něco nižší těžiště než běžné SUV. Naším záměrem je dodat nejen dosud nejsilnější, ale i nejsportovnější cayenne,“ uvedl serveru Autocar inženýr Rico Löscher, který je zodpovědný za vývoj vozu.
Podle posledních zpráv auto dorazí i se zajímavým aerodynamickým balíčkem a řadou doplňků z uhlíkových vláken. Vůz tak bude lehčí a měl by generovat i větší přítlak. K dispozici bude přepracovaný přední nárazník s výraznějšími rysy. Evidentního zvětšení se dočkalo zadní křídlo, které se pohybuje v souvislosti se stylem jízdy. Novinkou je zadní difuzor s centrálně umístěnými výfuky.
Porsche připravilo Cayenne Coupé. Překvapení střídá překvapení
Další technická data zatím nebyla zveřejněna, nicméně server Autocar přinesl informace o tom, že vůz bude vybaven titanovým výfukovým systémem a novou řídící jednotkou motoru. Přepracovaný by měl být i systém automatické osmistupňové převodovky, který přímo ovlivňuje měnič točivého momentu i pohon všech kol. Jiné nastavení má ostatně mít i elektronický diferenciál.
Novinka by měla být představena ještě v letošním roce.