Článek
Přepracovaný osmiválec s dvojitým přeplňováním a objemem 4,8 litru, který disponuje výkonem 570 k (419 kW) a točivým momentem 800 Nm. Novinkou je integrace turbodmychadla přímo do výfukových svodů, což snižuje také spotřebu paliva. „Papírově” ale apetit motoru zůstal naprosto stejný jako dříve – v kombinovaném režimu činí homologační údaj 11,5 l/100 km.
Mezigeneračně došlo ke zvýšení výkonu o 20 k a 50 Nm. Cayenne Turbo S zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,1 s (o 0,4 s rychleji). Nejvyšší rychlost má nyní hodnotu 284 km/h, což je o zanedbatelný 1 km/h více než u minulé generace, představené v roce 2012.
Standardní výbavou Cayennu Turbo S jsou kromě 21palcových kol keramické brzdy PCCB s předními kotouči o průměru 420 mm a poprvé se třmeny s deseti pístky. Vzadu jsou kotouče o průměru 370 mm a mají čtyřpístkové třmeny. Trvale jsou poháněna zadní kola, systém Porsche Traction Management (PTM) dle potřeby variabilně posílá sílu ke kolům přední nápravy.
Cena je enormní, v přepočtu stojí nejdražší cayenne v nabídce německé automobilky 4,7 miliónu korun. Prodávat se začne ve druhém čtvrtletí letošního roku.