Hlavní obsah

Porsche Cayenne si v nejvýkonnějších verzích pomáhají elektřinou

Porsche Cayenne a Cayenne Coupé si nyní mohou koupit i ti, kteří chtějí jezdit na elektřinu. Automobilka odhalila vrcholné verze Turbo S E-Hybrid s osmiválcem a 680 koňmi. A také civilnější E-Hybrid s V6, který je o dva miliony levnější.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé.

Článek

Jsou to téměř dva roky, co Porsche do současné panamery zabudovalo osmiválec s elektromotorem pod názvem Turbo S E-Hybrid. Tehdy nás zaujala svou rychlostí za každých okolností. Model Cayenne přišel na svět ve třetí generaci taky v té době.

Dosud však měl jen benzinové motory a vrcholem bylo 550k turbo. Nyní do nabídky přichází i nejsilnější a zároveň (aspoň teoreticky) nejekologičtější Turbo S E-Hybrid. Stejně jako u panamery nabídne 680 koní a 900 Nm.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé

Automobilka však toto pohonné ústrojí nabízí rovnou pro Cayenne i Cayenne Coupé, které se představilo letos na jaře. Pro oba platí stejné výkony i čísla spotřeby paliva – na stovku zrychlí za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost činí 295 km/h. A pokud se s plynem budete krotit, spotřeba by měla být 3,7 až 3,9 litru benzínu na 100 km.

Samozřejmě to platí při měření spotřeby v testu NEDC, v němž je ze začátku baterie nabitá. Na ni ujedou plug-in-hybridní vozy Cayenne dle tiskové zprávy „až 40 km“. Poté, co energii spotřebují, počítejte s žíznivostí běžného osmiválce; při onom testu Panamery Turbo S E-Hybridu kolega dosáhl průměru 11,5 l/100 km.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Akumulátor má kapacitu 14,1 kWh, a pokud budete jezdit jen po městě, oněch 40 kilometrů by mohlo stačit. Palubní nabíječka má výkon 7,2 kW a baterii dobije za necelé dvě a půl hodiny, standardní 230V zásuvce to trvá šest hodin.

Špičkové verze mají samozřejmě i špičkovou výbavu a věci jako čtyřzónovou klimatizaci, digitální budíky, plnou konektivitu nebo LED světlomety ani nemá cenu popisovat.

Zajímavější jsou aktivní příčné stabilizátory, které potlačují boční náklony, uzávěrka středového diferenciálu spolu se systémem vektorování točivého momentu, nastavitelné vzduchové odpružení nebo třeba karbon-keramické brzdy. Kola mají standardně 21” průměru a k mání jsou i dvaadvacítky.

Foto: Porsche

Palubní elektronika má oproti benzínovým verzím navíc zobrazení, jak funguje plug-in-hybridní ústrojí.

Kromě vrcholu Porsche ukázalo také slabší verzi plug-in-hybridního Cayenne a Cayenne Coupé, které má místo osmiválce V6. Jeho systémový výkon je 462 koní a 700 Nm, což stačí na zrychlení na stovku za 5,1 s a maximálku 253 km/h. Spotřeba benzinu má být 3,1 l/100 km a čistě na elektřinu vůz ujede 43 km.

Všechny tyto verze už lze objednávat, a to za ceny od 91 684 eur (2,37 milionu korun) za Cayenne E-Hybrid, 95 968 eur (2,48 milionu korun) za Cayenne E-Hybrid Coupé, 172 604 eur (4,46 milionu korun) za Cayenne Turbo S E-Hybrid a 176 293 eur (4,55 milionu korun) za Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé.

Výběr článků

Načítám