Článek
Cayenne GTS poznáte podle větších nasávacích otvorů (převzatých z modelu Turbo) a výrazněji tvarovaných prahů a rozšířených blatníků. Vzadu nechybí střešní spoiler, základní kola RS Spyder mají rozměr 20 palců a jsou černá. Ve stejné barvě je vyvedena i koncovka výfuku, vnitřní část bi-xenonových světlometů a zatmavených zadních LED světel. Na předních dveřích najdete nápis GTS.
Podvozek s ocelovými pružinami je proti standardnímu cayennu snížený o 24 mm, při vybavení vzduchovým odpružením je pak světlá výška nižší o 20 mm. Standardní výbavou je brzdová soustava z modelu Cayenne Turbo s předními kotouči o průměru 390 mm (vzadu 358 mm) a červeně lakovanými brzdovými třmeny.
Pod kapotou už nebuší osmiválec, namísto něj zde najdete dvojicí turbodmychadel přeplňovaný šestiválec s objemem 3,6 litru (najdete jej mj. v Cayenne S). Proti osmiválci došlo ke zvýšení výkonu o 20 k na nynějších 440 k a posílení točivého momentu o 85 Nm na celkových 600 Nm.
Rychleji a úsporněji
Cayenne GTS zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,2 sekundy (-0,5 s) a jede až 262 km/h. To je o zanedbatelný 1 km/h více než u minulé generace, u níž laboratorně naměřená kombinovaná spotřeba paliva má hodnotu 10,7 litru na sto ujetých kilometrů. Novinka má spotřebu o 0,9 l nižší.
Cayenne GTS se představí ve světové premiéře 19. listopadu 2014 na autosalonu v Los Angeles. Prodávat se v Německu začne koncem února za částku 98 152 eur, tj. přibližně 2,7 miliónu korun.