Článek
Německá automobilka Porsche se pochlubila, že od roku 2026 plánuje vyrábět své sportovní vozy za použití nízkoemisní oceli, kterou od roku 2025 začne vyrábět švédská společnost H2 Green Steel. Ta ke zpracování oceli používá namísto konvenčního koksovatelného uhlí inovativní metodu, pracující s vodíkem a elektřinou z obnovitelných zdrojů. Emise CO2 ze zpracování oceli by tak měly být nižší až o 95 procent.
Přechod na zelenější ocel však bude dlouhodobějším procesem. V prvním roce plánuje společnost Porsche, včetně některých jejích dodavatelů, odebrat od H2 Green Steel celkem 35 000 tun nízkoemisní oceli, jen za loňský rok však bylo pro výrobu automobilů společností použito kolem 220 000 tun oceli.
Využití nízkoemisní oceli je dalším krokem, kterým chce automobilka omezit emise CO2 vznikající při výrobě automobilů. V uplynulých letech už totiž došlo také k redukci oceli používané pro výrobu automobilů, kterou nahrazuje hliník. Díky svým velmi dobrým mechanickým vlastnostem však bude ocel v automobilovém průmyslu i nadále jedním z klíčových komponent.
Čínské elektromobily podněcují inovativnější koncepty aut, říká šéfdesignér Porsche
„Porsche usiluje o uhlíkově neutrální bilanci svých vozů v celém výrobním řetězci do roku 2030. Ocel se sníženým obsahem CO₂ hraje v naší strategii udržitelnosti klíčovou roli. S ocelí H2 Green Steel chceme dále snižovat emise CO₂ způsobené tímto důležitým materiálem,“ uvedla Barbara Frenkelová, členka představenstva Porsche pro oblast nákupu.
Společnost Porsche není jedinou, která se rozhodla vsadit na ocel s nižšími výrobními emisemi. Ke stejnému kroku se v minulosti odhodlaly už i společnosti Volvo a Mercedes, přičemž první jmenovaná značka už použila nízkoemisní ocel i pro výrobu návěsu určeného k využití v dolech.