Článek
Verze GTS (Gran Turismo Sport) v případě Porsche plní funkci modelu, který je výkonnější než základní provedení, avšak nenabízí tak silný motor jako verze Turbo nebo Turbo S E-Hybrid.
Proti ostatním verzím se Panamera GTS, která se dodává v obou karosářských verzích, liší černými doplňky - výraznějšími prahy, dále držákem zpětných zrcátek nebo tmavými výdechy. Pak samozřejmě také plaketami GTS vně i uvnitř a v neposlední řadě specifickými dvacetipalcovými koly.
Kromě toho se zlepšily i jízdní vlastnosti. Adaptivní podvozek je ve sportovním režimu o dalších 10 mm blíže k zemi než u výchozí panamery, posílily také brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 390 mm, vzadu pak 365 milimetrů.
Čtyřlitrový osmiválec, nyní výkonnější
Pod kapotou je pak čtyřlitrový osmiválec naladěný na 338 kW (460 koní) a 620 newtonmetrů točivého momentu. Je to o 20 koní více, než kolik má nyní základní panamera; v porovnání s předchozí generací verze GTS je nárůst rovněž 20 koní (15 kW), avšak podstatných 100 newtonmetrů.
Převodovka je standardně automatická osmistupňová, síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola. Zrychlení z klidu na 100 km/h je otázkou pouhých 4,1 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí při udávané hodnotě 289 km/h. Spotřeba benzínu? Porsche udává 10,6 litrů na sto ujetých kilometrů.
Novinkou v rámci modelové řady je barevný head up displej, který důležité informace (rychlost, pokyny z navigace) promítá přímo do zorného pole řidiče. Porsche už začalo přijímat objednávky, základní cena činí nemalých 3,5 miliónu korun.