Hlavní obsah

Porsche bude dále investovat do spalovacích motorů, zákazníci je chtějí

Automobilka Porsche se sice soustředí i na elektromobily, ale vývoj spalovacích motorů ještě neukončila, uvedl člen představenstva Lutz Meschke. Tradiční automobilka tak následuje trend, který je podle něj zřejmý.

Foto: Porsche

Porsche 911 Carrera T

Článek

Na začátku roku 2022 Porsche uvedlo, že elektrická vozidla budou do konce desetiletí tvořit více než 80 % celkových ročních prodejů. Tento cíl je stále platný, ačkoli značka ve svých vyjádřeních přidala pomyslnou hvězdičku vedle roku 2030 s tím, že to bude záviset na tom, jak zákazníci na elektromobily reagují.

V diskuzi s novináři během konferenčního hovoru k prodeji ve 3. čtvrtletí 2024 německá značka přiznala, že věci nejdou podle plánu.

Finanční ředitel Meschke uvedl, že situace v Číně je pro Porsche a všechny evropské luxusní značky „náročná“. Ve Spojených státech a Evropě Porsche vidí „zpomalení přechodu na bateriové elektromobily“.

Automobilky s přechodem na elektromobily brzdí, spoléhají na hybridy

AutoMoto

Zmínil, že mnoho zákazníků v prémiovém či luxusním segmentu nejen že nyní upřednostňuje, ale zároveň i hledí do budoucna směrem k autům se spalovacím motorem. „V tomto směru vidím jasný trend,“ cituje Meschkeho web Motor1.

Elektřina i benzín

Meschke dále řekl, že Porsche dá lidem to, co chtějí. Tedy omladí svá benzínová a plug-in hybridní auta. Značka upřednostňuje flexibilitu pro práci na více řešeních pohonných jednotek včetně „nových derivátů elektrifikovaných vozů se spalovacím motorem“.

Ačkoli oficiálně není potvrzeno nic, nelze tedy vyloučit, že současný, striktně elektrický model Macan a chystaný nástupce sportovní řady 718 Cayman a Boxster dostanou vedle elektrické i spalovací variantu.

Nový macan je postaven na specializované architektuře. Jezdí na stejné platformě Premium Platform Electric (PPE) jako modely Audi A6 a Q6 e-tron. Využít by tak Porsche muselo pravděpodobně architekturu PPC (Premium Platform Combustion), na které stojí vozy Audi A5 a Q5 se spalovacími motory.

Podíváme-li se dále do budoucna, třířadé SUV s kódovým označením „K1“ bude podle nedávných prohlášení Porsche také čistě elektrické. Menší cayenne si zachová výkon V8 do 30. let, což znamená, že bude po mnoho let pokojně koexistovat se stejnojmenným elektrickým modelem.

Stejná strategie bude podle zákulisních informací použita pro panameru, protože plánovaná elektrická varianta nebude znamenat konec pro model se spalovacími a hybridními motory. Ikonickou 911 čeká postupná hybridizace, o elektrické variantě zatím Porsche nemluví.

Nové Porsche Macan dorazilo do Česka, sází jen na elektřinu

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám