Hlavní obsah

Porsche 911 už je opravdu příliš velké, zaznívá i z automobilky

Dlouholetý designový šéf značky Michael Mauer v rozhovoru přiznal, že by si sám přál, aby příští generace modelu 911 byly kompaktnější. Překážkou jsou ale technologie.

Foto: Porsche

Porsche 911 Targa v edici oslavující 50 let Porsche Design společně s historickým modelem

Článek

Obezita netrápí jen lidstvo, ale také automobilový průmysl. Nové modely jsou totiž až na vzácné výjimky neustále větší a těžší než jejich předchůdci, což lze často připisovat vyšším nárokům na bezpečnost, novým technologiím, elektrifikaci i stále rostoucímu výkonu.

Tohoto trendu jsou si vědomi i v automobilce Porsche, jejíž designový šéf Michael Mauer ale v rozhovoru pro australský magazín Drive uvedl, že by velice rád zastavil tento trend a přišel s kompaktním sportovním modelem. Současně si ale uvědomuje, že to nebude vůbec snadné.

K velikosti a hmotnosti nových modelů včetně poslední generace Porsche 911 totiž přispívá i fakt, že lidé jsou dnes v průměru větší než před 50 lety a chtějí více prostoru. Roli ovšem hrají i nová nařízení ohledně bezpečnosti, nové technologie a již zmiňovaný rostoucí výkon, k jehož zkrocení musí být vůz uzpůsoben.

Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RS společně s původním Porsche Carrera RS 2.7

„Pokud se vrátíte o 20, 30 let zpět, kolik koní měla 911 a kolik má dnes, od toho se odvíjí velikost kol, velikost brzd a všechny tyto věci,“ uvedl Mauer v rozhovoru.

„A je to velmi náročné. Zvláště pro mě, protože jsem přesvědčen, že sportovní vůz 911 by měl být co nejkompaktnější. A opět bych rád zjistil, kde jsou hranice, kam až bychom to mohli posunout, abychom se vrátili k velmi kompaktnímu malému sportovnímu vozu,“ dodal designový šéf značky.

Podle jeho názoru by se měly věci časem zlepšit – překvapivě s nástupem čistě elektrických aut. Je si ovšem vědom, že to ještě chvíli potrvá. Nejprve totiž bude nutné učinit pokrok v oblasti technologie baterií, dojezdu i infrastruktury nabíjení. Mauer je nicméně přesvědčen, že poté by se měly znovu objevovat menší vozy. Snad včetně modelu 911.

Porsche Cayenne nabídne osmiválec i po roce 2030

AutoMoto

Naše elektromobilní cíle byly příliš ambiciózní, přiznává Porsche

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám