Hlavní obsah

Porsche 911 Turbo slaví 50. výročí speciální edicí. Je plná historických připomínek

Porsche připravilo další výjimečnou limitku pro model 911. V letošním roce slaví padesátiny verze Turbo, což připomíná přesně 1974 kusů výroční edice.

Foto: Porsche

Porsche 911 Turbo v edici 50 Years s paketem Heritage

Článek

Verze Turbo byla původně výjimečná právě přeplňováním turbodmychadlem, které už dnes najdete téměř v každé současné 911. Už v roce 1974 však stanovila charakter, který si vozy s tímto přídomkem drží dodnes. A sice velmi rychlé, ale komfortní cestování pro každý den, luxusní prvky uvnitř, rozšířenou karoserii a typický spoiler na zádi.

Výroční limitované edice se liší několika detaily. Standardní postranní vinylová grafika evokuje historický vzhled Porsche 911 RSR Turbo, představeného na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1973, samotného předchůdce 911 Turbo.

Porsche ukázalo 911 jako z porcelánu

AutoMoto

Vyznačuje se aktuální exkluzivní barvou zvanou Turbonite, která se zde poprvé objevuje na 911. Odstín je také použit na vkladech v zadním krytu motoru, víčku palivové nádrže a ve znaku Porsche. Používá se také jako kontrastní barva v logu modelu Turbo 50.

Dalším historickým odkazem je použití antracitově šedé na dekoru zadního blatníku, zadním nárazníku, stopce zrcátka a lemech sání. Odznak na mřížce kapoty motoru obsahuje ikonu turbodmychadla a roky 1974–2024. Při otevření dveří promítá LED projektor symbol turbodmychadla na zem vedle vozu.

Vzpomínky v interiéru

Speciality nechybí ani v interiéru. Jako pocta raným modelům 911 Turbo zdobí středové panely potahů sedadel a vnitřní výplně dveří ikonický tartan McKenzie.

Další kontrasty v odstínu Turbonite dále odlišují vůz od běžného sériového modelu. Řeč je například o bezpečnostních pásech, ovládacích prvcích, ozdobném prošívání, o lištách s ozdobnými vložkami v černé kůži a znaku automobilky na volantu.

Foto: Porsche

Porsche 911 Turbo v edici 50 Years

Osvětlené logo edice se objevuje na lištách dveří, které jsou vyrobeny z černého kartáčovaného hliníku. Logo je také vyšito na opěrkách hlavy sportovních sedadel, na zadní straně levého zadního sedadla, nad schránkou v palubní desce je pak výroční plaketa z hliníku, která nese jak logo, tak pořadové číslo limitované edice. Palubní desku zdobí analogové hodiny s výročním designem.

Ještě více retro

Pokud by to na zákazníka bylo málo retro, lze zvolit paket Heritage. Doplňuje jubilejní model o řadu dalších prvků designu a výbavy, které se odvolávají na modely 911 Turbo ze 70. let.

Základní barvou paketu Heritage Design Package je metalický lak Aventurine Green. Alternativně jsou k dispozici také standardní barvy 911 a barvy programu na přání. Součástí balíčku je dekorativní grafika v bílé barvě sestávající ze tří prvků: „lízátka“ s individuálně volitelnými čísly vozů mezi 0 a 99, loga 50 let Turbo a loga Porsche. Ti, kteří preferují minimalistický vzhled, mohou upustit od některých nebo všech grafických prvků.

Foto: Porsche

Porsche 911 Turbo v edici 50 Years s paketem Heritage

Historický znak Porsche z roku 1964 je použit na přední kapotě a také na středových krytech kol Sport Classic. Loga Turbo 50 a Porsche na zádi jsou ve zlaté barvě.

Foto: Porsche

Porsche 911 Turbo v edici 50 Years s paketem Heritage

V interiéru doplňují jubilejní model další kožené prvky a další tartanové detaily. Obložení palubní desky, odkládací schránka a polstry opěradel jsou pokryty klasickým vzorem. Historický znak Porsche je namontován na volantu, zatímco odkládací schránka na středové konzole nese logo divize Porsche Exclusive Manufaktur vyražené do kůže. Ciferníky na sdruženém přístroji a hodiny jsou vyvedeny v zelené barvě.

Nejvýkonnější Turbo

Specialita vychází z vrcholné varianty Turbo S. 3,7litrový motor boxer s variabilní geometrií turbodmychadla a dvojitým přeplňováním poskytuje výkon 478 kW (650 k) a točivý moment 800 Nm. Při pohotovostní hmotnosti 1640 kilogramů je výsledkem výkonová hmotnost 2,52 kg/km.

Porsche 911 Turbo 50 Years potřebuje ke sprintu z 0 na 100 km/h 2,7 sekundy a na 200 km/h akceleruje za 8,9 sekundy.

Unikátní Porsche 911 GT3 RS vzniklo jako pocta slavnému závodníkovi

AutoMoto

Výkon na kola přenáší 8stupňová dvouspojková převodovka a aktivní pohon všech kol, včetně elektronicky řízené uzávěrky zadního diferenciálu s plně variabilním rozdělením točivého momentu.

Sportovní výfukový systém s černými koncovkami je standardem. Součástí standardní výbavy je také o 10 milimetrů nižší sportovní podvozek a zvedací systém na přední nápravě, stejně jako LED Matrix světlomety.

Limitovanou edici 911 Turbo k výročí 50 let lze objednat již nyní za ceny od 5 789 374 Kč bez DPH. Dodávky začnou na podzim 2024. K vidění je vůz již teď na právě probíhající speciální výstavě v muzeu Porsche ve Stuttgartu-Zuffenhausenu.

Porsche 911 přijíždí poprvé s hybridním pohonem, nadšence však nezklame

AutoMoto

Porsche rozšiřuje nabídku kempovacího vybavení, přístřešek spojíte i s autem

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám