Článek
Velkou bombou na ženevském stánku Porsche bude jistě nové Porsche 911 Turbo. Nikdy nebyl výkonnější vůz s tímto označením. Ve všech směrech předčí nový model řady 997 (interní označení pro 911) ten předchozí.
V minulé generaci poprvé použitý boxer s chlazením vodou je opět vylepšen. Objem protilehlých válců je 3,6 l a na motorové brzdě dokázal stuttgartským technikům ukázat až 353 kW, což je o 44 kW více než předchůdce! Točivý moment 620 N.m je také o 60 N.m vyšší, než tomu bylo u předešlé verze. Navíc je k dispozici mezi 1500 až 5000 otáčkami za minutu. To ale není vše - připočítat musíme i nové turbodmychadlo, které dokáže na dobu 10 sekund zvýší plnicí tlak o 0,2 baru a přidat tak k točivému momentu dalších 60 N.m.
V základní výbavě je ve voze šestistupňová převodovka s manuálním řazením. Pro zájemce má v seznamu doplňkové výbavy připravenou sportovní variantu Tiptronic S. S prvně jmenovaným převodovým ústrojím zvládne vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s, s automatem to dokáže ještě o dvě desetiny sekundy rychleji. Na dvoustovku pak vůz zrychlí za 12,8 resp. 12,2 s. Kombinovaná spotřeba je podle výrobce 12,8 l u manuálu, Tiptronic "spolkne" 13,6 l na 100 km. Porsche 911 Turbo tradičně spoléhá na pohon všech kol s elektronickou regulací toku výkonu podle jízdních podmínek.
Vůz používá mnohem více moderních materiálů, což se projevilo na snížení hmotnosti o 17 kg. Proti tomu jsou brzdy ostřejší - vpředu mají průměr zvětšený na 380 mm, vzadu na 350 mm. Samozřejmostí však je možnost objednání speciální keramických brzd PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes).
Porsche 911 Turbo přijde i na náš trh během července tohoto roku, ale objednávat si jej budete moci již na přelomu března a dubna. Cena pro Českou republiku zatím ještě není známa.