Hlavní obsah

Porsche 911 Turbo je tu v nové generaci, výkon 580 koní ale vrchol neznamená

Novinky, laz

Tradiční varianta Turbo se v hierarchii modelu 911 od Porsche tentokrát neřadí nejvýš z civilních verzí. Premiéru má až po verzi Turbo S s výkonem 641 koní.

Porsche 911 Turbo je tu v nové generaciVideo: Porsche

Článek

Turbo je značkou tak klasickou, že ji Porsche používá i pro nejvýkonnější verzi elektromobilu Taycan, ačkoli žádné turbodmychadlo samozřejmě nemá. To nová 911 Turbo generace 992 samozřejmě má, rovnou dvě.

Plochý šestiválec o zdvihovém objemu 3,8 litru nabízí 580 koňských sil a 750 N.m maximálního točivého momentu. Všechna kola pohání skrze osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zrychlení z nuly na stovku je otázkou 2,8 sekundy, maximální rychlost činí 320 km/h.

Vrcholná verze Porsche 911. Turbo S má brutální výkon

AutoMoto

K dispozici jsou i podvozkové speciality jako zadní natáčecí kola, sportovní odpružení včetně adaptivních tlumičů a elektronicky ovládaných aktivních stabilizátorů. Standardem jsou ocelové brzdy, za příplatek lze zvolit i karbon-keramické.

Nové 911 Turbo přejímá většinu změn provedených u Turbo S, včetně vylepšené reakce na řízení díky další 1,65 palce šířky předních kol na celkových 255 milimetrů. Vpředu tak najdete pneumatiky o velikosti 255/35 R20, vzadu pak dokonce 315/30 R21.

První jízda s Porsche 718 GT4 a Spyder: Tady je laťka puristických sporťáků

AutoMoto

Vizuálně od sebe Turbo a Turbo S téměř nerozeznáte, i Turbo tak dostává nafouknutou, širší karoserii, velký zadní spoiler či výraznější „nádech” na boku.

Základní cena činí v přepočtu 4,8 milionu korun, kupé i kabriolet v aktuálních dnech míří do předprodeje.

Související témata:

Související články

Nové Porsche 911 přijíždí ve verzi Targa

Tři tradiční karosářské varianty nového Porsche 911 jsou kompletní. Kupé a kabriolet doplňuje lákavý kompromis Targa. Nebe nad hlavou se sklem v zádech odhalí...

Výběr článků

Načítám