Článek
Turbo je značkou tak klasickou, že ji Porsche používá i pro nejvýkonnější verzi elektromobilu Taycan, ačkoli žádné turbodmychadlo samozřejmě nemá. To nová 911 Turbo generace 992 samozřejmě má, rovnou dvě.
Plochý šestiválec o zdvihovém objemu 3,8 litru nabízí 580 koňských sil a 750 N.m maximálního točivého momentu. Všechna kola pohání skrze osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zrychlení z nuly na stovku je otázkou 2,8 sekundy, maximální rychlost činí 320 km/h.
Vrcholná verze Porsche 911. Turbo S má brutální výkon
K dispozici jsou i podvozkové speciality jako zadní natáčecí kola, sportovní odpružení včetně adaptivních tlumičů a elektronicky ovládaných aktivních stabilizátorů. Standardem jsou ocelové brzdy, za příplatek lze zvolit i karbon-keramické.
Nové 911 Turbo přejímá většinu změn provedených u Turbo S, včetně vylepšené reakce na řízení díky další 1,65 palce šířky předních kol na celkových 255 milimetrů. Vpředu tak najdete pneumatiky o velikosti 255/35 R20, vzadu pak dokonce 315/30 R21.
První jízda s Porsche 718 GT4 a Spyder: Tady je laťka puristických sporťáků
Vizuálně od sebe Turbo a Turbo S téměř nerozeznáte, i Turbo tak dostává nafouknutou, širší karoserii, velký zadní spoiler či výraznější „nádech” na boku.
Základní cena činí v přepočtu 4,8 milionu korun, kupé i kabriolet v aktuálních dnech míří do předprodeje.