Hlavní obsah

Porsche 911 Safari cvičí na Nürburgringu

Přizvednutá devětsetjedenáctka se v rámci testování prohání po Severní smyčce Nürburgringu. Zachytil ji přitom špionážní kameraman. Maskování je minimum a světlou výšku zamaskovat stejně nejde.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Porsche (Ilustrační foto)

Článek

Není velkým tajemstvím, že automobilka Porsche chce uvést na trh verzi modelu 911 s podvozkem sedícím o zhruba 5 cm výš, než je pro tuto ikonu běžné. Aby vůz jezdil, jak se na Porsche sluší, musí samozřejmě trénovat na místech k tomu určených - Severní smyčce německého Nürburgringu. A tam jej před několika dny zachytil Stefan Baldauf, stojící za youtubovým kanálem CarSpyMedia.

Světlá výška není nijak velká na normální auto, ovšem u sporťáku něco takového vypadá dost nepatřičně. Porsche ovšem už něco podobného prodává - model Taycan Cross Turismo je v principu stejný.

Za volantem Porsche Taycan Cross Turismo: Nevídaný kříženec

Testy

Než si začnete zoufat, že svět aut jde od desíti k pěti, když úplně všechno musí být crossover, dovolíme si připomenout, že tohle není první přizvednutá devětsetjedenáctka. Ta původní se jmenovala 911 SC Safari a účastnila se East African Safari Rallye v roce 1978.

Foto: Porsche

Porsche 911 SC Safari při East African Safari Rally v roce 1978

Ba dokonce, jednomu ze dvou kusů, které jely, jen těsně uniklo vítězství. Pilot auto poškodil o kámen schovaný v blátě a po opravě sice většinu ztráty dohnal, ale ne dost na to, aby předstihl vítězný Peugeot 504.

Samozřejmě, tehdejší kousek byl soutěžním speciálem, ne autem, které by si mohl koupit kdokoliv s dostatečně tučným kontem. Jeho světlá výška činila 28 cm, podvozek chránil tlustý hliníkový plech, příď chránil rám, posádku uvnitř zase ochranná klec.

Foto: Porsche

Porsche 911 SC Safari při East African Safari Rally v roce 1978

Za zadní nápravou vozu pracoval třílitrový plochý šestiválec, který svých 250 koní posílal na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku; v 70. letech ještě bylo obojí běžné i v nejvyšších patrech rallye.

Třílitr má mít i novodobá 911 Safari, kterou vidíme prohánět se v „Zeleném pekle“. Má to ovšem být pohonné ústrojí z Carrery 4S, což by znamenalo 450 koní a 530 N.m., a samozřejmě také pohon všech kol. Kdy se představí, ovšem zatím není jasné, a s účastí v rallye světového významu bohužel nepočítejme.

Související články

Porsche má chystat ještě větší SUV

Porsche podle některých zdrojů pracuje na velkém, sedmimístném SUV, které by mohlo dorazit přibližně v polovině tohoto desetiletí. Vedení to údajně oznámilo na...

Výběr článků

Načítám