Článek
Není velkým tajemstvím, že automobilka Porsche chce uvést na trh verzi modelu 911 s podvozkem sedícím o zhruba 5 cm výš, než je pro tuto ikonu běžné. Aby vůz jezdil, jak se na Porsche sluší, musí samozřejmě trénovat na místech k tomu určených - Severní smyčce německého Nürburgringu. A tam jej před několika dny zachytil Stefan Baldauf, stojící za youtubovým kanálem CarSpyMedia.
Světlá výška není nijak velká na normální auto, ovšem u sporťáku něco takového vypadá dost nepatřičně. Porsche ovšem už něco podobného prodává - model Taycan Cross Turismo je v principu stejný.
Za volantem Porsche Taycan Cross Turismo: Nevídaný kříženec
Než si začnete zoufat, že svět aut jde od desíti k pěti, když úplně všechno musí být crossover, dovolíme si připomenout, že tohle není první přizvednutá devětsetjedenáctka. Ta původní se jmenovala 911 SC Safari a účastnila se East African Safari Rallye v roce 1978.
Ba dokonce, jednomu ze dvou kusů, které jely, jen těsně uniklo vítězství. Pilot auto poškodil o kámen schovaný v blátě a po opravě sice většinu ztráty dohnal, ale ne dost na to, aby předstihl vítězný Peugeot 504.
Samozřejmě, tehdejší kousek byl soutěžním speciálem, ne autem, které by si mohl koupit kdokoliv s dostatečně tučným kontem. Jeho světlá výška činila 28 cm, podvozek chránil tlustý hliníkový plech, příď chránil rám, posádku uvnitř zase ochranná klec.
Za zadní nápravou vozu pracoval třílitrový plochý šestiválec, který svých 250 koní posílal na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku; v 70. letech ještě bylo obojí běžné i v nejvyšších patrech rallye.
Třílitr má mít i novodobá 911 Safari, kterou vidíme prohánět se v „Zeleném pekle“. Má to ovšem být pohonné ústrojí z Carrery 4S, což by znamenalo 450 koní a 530 N.m., a samozřejmě také pohon všech kol. Kdy se představí, ovšem zatím není jasné, a s účastí v rallye světového významu bohužel nepočítejme.