Hlavní obsah

Porsche 911 přijíždí poprvé s hybridním pohonem, nadšence však nezklame

Stuttgartská automobilka ukázala modernizovanou podobu ikonického modelu 911. Elektřinou si ve verzi GTS pomáhá na dva způsoby.

Foto: Porsche

Porsche 911 po modernizaci

Článek

Zvenčí modernizaci poznáte jen stěží, omezuje se na nové nárazníky a novou grafiku spojených zadních svítilen se svítícím nápisem Porsche. Uvnitř má poprvé plně digitální přístrojový štít. Největší pozornost tak strhává pohonné ústrojí.

O částečné elektrifikaci Porsche 911 se hovořilo už dlouho. V rámci faceliftu současné generace 992 přichází nejprve ve verzi GTS.

Systém zvaný T-Hybrid využívá elektrického turbodmychadla výfukových plynů, které umožňuje použití pouze jednoho turbodmychadla místo dřívějších dvou. Integrovaný elektromotor, umístěný mezi kompresorem a turbínovým kolem, okamžitě uvádí turbodmychadlo do otáček a tím se okamžitě vytvoří plnicí tlak. Elektromotor v turbodmychadle výfukových plynů funguje zároveň jako generátor. Vyrábí až 11 kW, 15 koní, z proudu výfukových plynů.

Součástí pohonného ústrojí je také synchronní elektromotor s permanentními magnety, integrovaný do nové osmistupňové dvouspojkové převodovky. Už z volnoběhu tento elektromotor podporuje spalovací motor boxer točivým momentem až 150 Nm a poskytuje zvýšení výkonu až o 40 kW.

Porsche spojuje oba elektromotory s kompaktní vysokonapěťovou baterií. Velikostí a hmotností odpovídá běžné 12voltové startovací baterii, ale uchovává až 1,9 kWh energie a pracuje při napětí 400 V.

Srdcem pohonu T-Hybrid je nově vyvinutý motor boxer o objemu 3,6 litru. Automobilka uvádí, že vysokonapěťový systém umožňuje elektrický pohon kompresoru klimatizace a tím i vynechání řemenového pohonu, díky čemuž je motor kompaktnější.

Zvětšené vrtání o 97 mm a zvýšený zdvih o 81 mm zvyšují zdvihový objem o 0,6 litru ve srovnání s předchůdcem.

I bez elektrické asistence poskytuje motor typu boxer výkon 357 kW, 485 k, a točivý moment 570 Nm. Celkový systémový výkon je 398 kW, 541 k, a 610 Nm. Nárůst výkonu oproti předchůdci činí 45 kW, 61 k.

Představena byla i základní motorizace Carrera

Krom verze GTS byla v rámci uvedení faceliftu představena i základní motorizace Carrera. Ta hybridní systém nepoužívá, její třílitrový šestiválec byl ale značně přepracován. Má například mezichladič stlačného vzduchu z modelu Turbo. Výkon základu nyní činí 290 kW, 394 k, spolu s maximálním točivým momentem 450 Nm.

Další varianty budou s modernizací následovat. Porsche 911 Carrera lze nyní objednat jako kupé a kabriolet s pohonem zadních kol. Pro verzi 911 Carrera GTS je k dispozici také pohon všech kol a karosářská varianta Targa. Obě modelové varianty jsou standardně vybaveny dvouspojkovou automatickou převodovkou. Porsche nabízí novinku od 3 290 111 korun včetně DPH.

Experiment vyvrátil fantaskní reklamu Tesly. Cybertruck s podvalníkem není rychlejší než Porsche 911

AutoMoto

Porsche představilo Cayenne GTS po modernizaci. Má ještě výkonnější osmiválec a lepší podvozek

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám