Hlavní obsah

Porsche 911 GT3 slaví 25 let, přijíždí modernizovaná verze

Omlazené Porsche 911 GT3 vstupuje na trh rovnou ve dvou verzích. Kromě sporťáku zaměřeného primárně na okruhy je k dispozici i model s paketem Touring nabízející každodenní praktičnost.

Porsche 911 GT3Video: Porsche

Článek

Modely GT3 jsou dnes vnímány jako nedílná součást nabídky sportovních automobilů Porsche 911, první generace se však do nabídky dostala až v roce 1999. Automobilka si tak letos připomíná pětadvacetileté výročí, které se rozhodla oslavit modernizací stávající generace, odvozené od Porsche 911 generace 992.2.

Modernizace přinesla ostřejší design přední i zadní části vozu, zlepšující aerodynamiku. Volitelné LED Matrix světlomety prošly přepracováním a integrují v sobě všechny světelné funkce, místo uvolněné v předním nárazníku automobilka využila pro lepší přívod vzduchu. Vzadu je lehce přepracovaný difuzor, kryt motoru i křídlo.

Nové Porsche 911 GT3 bude poprvé od uvedení na trh rovnou dostupné i ve variantě Touring. Ta postrádá výrazné pevné křídlo a zachovává elegantní linie vozu, nechybí ovšem výsuvný zadní spoiler. Poprvé jsou pak na přání dostupná i zadní sedadla, díky čemuž se vůz stává ještě praktičtějším.

Porsche 911 Turbo slaví 50. výročí speciální edicí. Je plná historických připomínek

AutoMoto

Pod kapotou zůstal 4,0litrový atmosférický šestiválec typu boxer, který byl navržen podle současných přísnějších emisních limitů. Je tak vybaven dvojicí filtrů pevných částic a čtyřmi katalyzátory. Přesto slibuje zachování výrazné zvukové kulisy.

Motor má přepracované hlavy válců, ostřejší vačky, separátní škrticí klapky s optimalizovaným průtokem a optimalizované chladiče oleje. Boxer dosahuje nejvyššího výkonu 375 kW (510 k) a je kombinovatelný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK i šestistupňovým manuálem, přičemž obě převodovky mají o 8 procent kratší převodový poměr.

S převodovkou PDK tak GT3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 311 km/h, s manuální převodovkou trvá zrychlení o 0,5 sekundy déle, maximální rychlost je ale o 2 km/h vyšší.

Automobilka také upravila podvozek, který používá nový typ zavěšení, jenž kromě jiného zlepšuje přítlak i chlazení brzd. Díky modifikovanému odpružení má auto lepší balanc i při prudkém brzdění. GT3 standardně obouvá 20“ disky vpředu a 21“ vzadu, na přání jsou dostupné i s okruhovými pneumatikami schválenými pro silniční provoz.

Důraz byl kladen rovněž na hmotnost, kterou mohou snížit například nová hliníková a hořčíková kola, případně nová odlehčená baterie. V nejlehčí konfiguraci tak 911 GT3 váží pouze 1420 kilogramů.

Drobné inovace se odehrály také v kabině, která může nabídnout například lehká sportovní sedadla se skořepinou z CFRP či adaptivní elektricky nastavitelná sportovní sedadla. Startování není řešeno tlačítkem, ale otočným spínačem zapalování. K dispozici jsou také nové individuální pakety – a to jak pro klasickou GT3, tak pro verzi Touring.

Termín uvedení na trh ani ceny modernizovaného modelu zatím neznáme.

Porsche 911 už je opravdu příliš velké, zaznívá i z automobilky

AutoMoto

Rekordman z Nürburgringu odhalen. Nejsilnější Porsche Panamera má 782 koní

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám