Článek
Tohle auto bude těžkým konkurentem takových sporťáků, jako je Ferrari. Postarat se o to má tradičně extrémně silný motor typu boxer s dvěma turbodmychadly. Jeho avizovaný výkon by měl být na zadní kola přenášen přes sekvenční převodovku. Je jasné, že na pomoc budou muset přijít všechny elektronické systémy, které zamezí "očesání" vzorku pneumatik hned na první křižovatce.
Podle zpráv zvládne nové GT2 zrychlení na stovku za 3,7 s a maximální rychlost atakuje 320 km/h. Navíc bude mít vůz ultramoderní lehký výfukový systém z titanu, který společně s další odtučňovací kůrou uspoří proti předchozí generaci dvacet kilogramů (původně 1420 kg).
A cena? Ta nebude vůbec lidová. V Německu by měl vůz stát kolem 200 000 euro (asi 5 600 000 Kč). Pro porovnání - Porsche 911 Turbo Cabriolet, které přijde o měsíc dřív, stojí 150 862 euro (asi 4 225 000 Kč).
Jak to bylo dosud?
Poslední verze GT2 byla hodně drsná. Jedná se vlastně o závodní kousek postavený na silnici. Všechny díly byly maximálně odlehčené, v interiéru jsou jen ty nejnutnější nezbytnosti. Technika dostala to nejlepší, co dokáže Porsche nasadit, kromě pohonu všech kol.
Na zadní nápravu tak řada 996 tlačila z motoru výkon 340 kW při 5700 ot./min a točivý moment 670 N.m byl k dipozici už od 3500 ot./min. Automobil zvládal maximálně 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlil za 4,1 s. Tak vysokému výkonu byly přizpůsobeny i zvětšené keramické brzdy, snížený a přitvrzený podvozek a instalován byl i speciální závodní diferenciál.