Článek
Každoroční evropská anketa Car of the Year, tedy Auto roku, nevynechala ani rok 2021, třebaže muselo kvůli koronaviru dojít k některým změnám. Vyhlášení však proběhlo v řádném termínu – na začátku března. Nekonalo se v rámci ženevského autosalonu, který stejně jako loni neprobíhá, nýbrž online.
Vítězem je Toyota Yaris, získala 266 bodů. Nevyhrává poprvé – její první generace získala titul Evropské auto roku v roce 2000. Současná čtvrtá generace je sice samozřejmě japonským autem, ale vyrábí se i ve Francii a také ve středočeském Kolíně.
První jízda s novou Toyotou Yaris: Budoucí Kolíňan dospěl

Šanci získat titul auta roku měly kromě vítězného yarisu také Citroën C4, Cupra Formentor, Fiat 500, Land Rover Defender, Škoda Octavia a Volkswagen ID.3. Takových bylo sedm finalistů zvolených v prosinci loňského roku; celkově bylo kandidátů 29.

Toyota Yaris Hybrid
Evropským autem roku 2020 byl Peugeot 208, který před rokem přebral štafetu po elektrickém SUV Jaguar I-Pace. Ten tehdy zaujal porotce, mezi nimiž je i jeden zástupce České republiky, především výraznou a luxusně zpracovanou kabinou, ale i designovými výstřelky zvenčí, v čele se lvími drápy – LED světlomety.
Anketa není organizována výrobci aut, nýbrž devíti velkými magazíny z celé Evropy. Odborná porota o 59 členech z 22 zemí volí evropské auto roku nepřetržitě už řadu let, první bylo vyhlášeno pro rok 1964, český zástupce v ní sedí od roku 1993; aktuálně to je Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil. Jako nejlepší ze sedmi finalistů zvolil octavii.
2. místo: Fiat 500 (240 bodů)
Fiat má novou pětistovku, rovnou včetně edicí od módních značek


Nový Fiat 500e
3. místo: Cupra Formentor (239 bodů)
Za volantem Cupry Formentor: Poprvé na výbornou


Cupra Formentor
4. místo: Volkswagen ID.3 (224 bodů)
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná


Volkswagen ID.3
5. místo: Škoda Octavia (199 bodů)
První jízda se Škodou Octavia RS TSI: Potěšení z poctivé techniky


Škoda Octavia RS
6. místo: Land Rover Defender (164 bodů)
Nový Land Rover Defender dostal osmiválcový motor


Land Rover Defender V8
7. místo: Citroën C4 (143 bodů)
Citroën C4 má ceny pro český trh, včetně elektrické verze


Citroën C4