Článek
Elektromobil Xiaomi SU7, který je vstupem čínského technologického giganta a výrobce smartphonů do automobilového průmyslu, se začal dodávat prvním zákazníkům v Pekingu a Šen-čenu v březnu. Lej Ťün, generální ředitel firmy, se podle Reuters nechal slyšet, že poptávka po něm je tří- až pětinásobná oproti tomu, co společnost očekávala.
Podle dřívějšího vyjádření Xiaomi přišlo během prvních 27 minut na 50 tisíc objednávek. Jedním z klíčových faktorů pro takový zájem je patrně cena vozu, která začíná v přepočtu zhruba na 709 tisících korunách. To je v přepočtu zhruba o 95 tisíc korun méně, než v Číně stojí základní Tesla Model 3, která se tam také vyrábí.
Agresivní nastavení ceníku ovšem znamená , že Xiaomi bude na každém prodaném voze tratit peníze. Firma neprozradila jak moc, ovšem podle analytiků by to mohlo být v přepočtu okolo 223 tisíc korun, pokud ročně vznikne 60 tisíc kusů.
Prvních 5 tisíc dodaných aut patřilo k tzv. Founder's Edition s dodatečnou výbavou. Doručování základních verzí začalo v minulém týdnu, zákazníci špičkové verze Max ji mají začít dostávat koncem dubna a v květnu přijde prostřední verze nazvaná Pro.
Xiaomi patrně plánuje uvést na trh i další model, konkrétně elektrický crossover, který by mohl mít na palubě i spalovací motor, sloužící k prodloužení dojezdu. Hovoří o něm zatím jen kusé zprávy, automobilka ho nepotvrdila.