Článek
Baterie, označované také sodík-iontové nebo zkratkami SIB či NIB, jsou o 30 % levnější ve srovnání s lithium-iontovými. Kromě absence lithia či kobaltu se v nich také dá drahá měď nahradit levnějším hliníkem. A sodík je prvek, který je poměrně snadno dostupný.
Nevýhodou sodíkových baterií je naopak zhruba poloviční energetická hustota oproti lithium-iontovým. Jenže zatímco ty v posledních letech procházejí překotným vývojem; sodíkové baterie jsou pořád na začátku své cesty, neboť jim nikdo dosud nevěnoval tolik pozornosti - a tedy ani peněz na výzkum a vývoj.
Už dnes ovšem v některých autech jezdí. Vyjela s nimi supermini čínských značek Yiwei a JMEV. Ta první má jako dodavatele firmu Hina Battery, ta druhá zase Farasis Energy. Na vývoji ovšem pracuje i bateriový gigant CATL a také některé evropské firmy, jako švédský Northvolt či Faradion, sídlící v britském Sheffieldu.