Článek
Přechod na výrobu elektromobilů podle nejedné automobilky bude znamenat pokles počtu pracovních míst v automobilovém průmyslu o desítky tisíc, což je jedním ze strašáků nového světa elektromobilů. Oddalování přechodu ale může také stát pracovní místa – až 30 tisíc lidí může přijít o práci. Podle agentury Reuters, která se odkazuje na dva dobře obeznámené zdroje, to řekl šéf koncernu VW Herbert Diess dozorčí radě v průběhu září.
Důvodem má být fakt, že Tesla v Německu staví svou gigatovárnu a plánuje v ní vyrábět až půl milionu aut ročně s 12 tisíci zaměstnanci. Volkswagen ve své továrně ve Wolfsburgu naopak ročně vyrobí „jen” 700 tisíc aut s 25 tisíci zaměstnanci.
Volkswagen kvůli nedostatku čipů zkrátí pracovní dobu ve Wolfsburgu
Mluvčí VW Michael Manske potvrdil, že přítomnost Tesly a dalších konkurenčních firem, tedy zejména čínských značek, které v Evropě začínají prodávat elektrická auta, v Německu zesílil nutnost přechodu na elektromobily, ale specifické výpočty na ztrátu pracovních míst popřel. „Bezpochyby se musíme věnovat konkurenceschopnosti naší wolfsburské továrny ve světle nově příchozích na trh,” uvedl.
Mluvčí zaměstnanecké rady Volkswagenu odmítl věc přímo komentovat, ale snížení počtu pracovních míst o 30 tisíc je podle něj absurdní a nemá reálný základ. Existují ovšem odhady, které hovoří o tom, že v Německu přijde o práci až 100 tisíc lidí z automobilového průmyslu do roku 2025 v souvislosti s přechodem na výrobu elektromobilů. Ta je totiž jednodušší.