Článek
Čínský koncern Geely Automobile Holdings dodá společnosti ElectroMobility Poland (EMP) modulární platformu pro elektromobily, která bude základem její řady elektromobilů Izera. S odvoláním na prohlášení obou firem o tom informovala agentura Reuters.
Značka Izera je klíčovým prvkem snahy Polska přejít na vozy s elektrickým pohonem. Polský automobilový průmysl chce s její pomocí dohnat konkurenty v regionu, například Česko nebo Slovensko.
Saúdská Arábie bude vyrábět vlastní elektromobily

„Polsko hraje důležitou roli v evropském automobilovém průmyslu a jsem přesvědčen, že tato dohoda umožní rychlejší přechod na elektrický pohon a vytvoří širší ekonomické příležitosti v oblasti elektromobility,“ uvedl v prohlášení šéf Geely Daniel Li Tung-chuej.
Izera bude využívat platformu SEA společnosti Geely, upřesnily společnosti. Bude tak první společností mimo skupinu Geely, která ji bude mít k dispozici. Platforma zahrnuje mechanické a softwarové prvky, jež tvoří základ vozu.
První polská elektrická auta se budou vyrábět v závodě společnosti EMP v Jaworznu na jihu Polska, ve Slezském vojvodství mezi Krakovem a Katowicemi.
Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák

Ačkoli je Polsko jedním z největších evropských výrobců automobilů, v zemi chybí automobilka, která by se dala označit za vlastní.
ElectroMobility Poland, státem podporovaný společný podnik, byl založen v roce 2016 čtyřmi polskými energetickými společnostmi. Izera je novou automobilovou značkou pojmenovanou po Jizerských horách v jihozápadním Polsku.
V roce 2020 společnost představila dva prototypy elektromobilů: SUV a hatchback s kódovým označením Z100 a T100. Technické detaily pro sériové provedení zůstávají nejasné, původní plány hovořily o dojezdu kolem 400 km.