Článek
Toyota urychluje svůj bájný vývoj polovodičových baterií a věří, že průlom v technologii elektromobilů je na dosah. Pevné baterie, které budou využívat pevný, nikoli kapalný elektrolyt jako současné lithium-iontové baterie, by měly mít významně vyšší hustotu a tím pádem delší životnost i dojezd.
Zavedení polovodičových baterií by znamenalo, že by výrobci mohli počítat se skokově větší efektivitou elektromobilů, aniž by to jakkoli zvýšilo velikost či hmotnost baterie. Naopak, polovodičové systémy budou lehčí, čímž by vznikl prostor pro první skutečně agilní elektrické sportovní vozy s nízkou hmotností.
Japonská automobilka, která je v mnoha odvětvích považována za průkopnickou firmu, očekává, že vývoj polovodičových baterií se urychlí a první modely by s tímto systémem mohly dorazit už v letech 2027 a 2028. Efektivita by se měla oproti běžné baterii zvednout o 20 %, dojezd by se pak na začátku měl pohybovat nad hranicí 1200 kilometrů na jedno nabití, později pak i dokonce až ke hranici 1500 kilometrů.
Britský start-up vyvinul baterii s bleskurychlým nabíjením. Namontoval ji do konceptu sporťáku
Pevné polovodiče navíc umožní i to, že se baterie naprosto bez jakýchkoli problémů dobije z 10 na 80 % baterie za méně než 10 minut.
Mimo Toyoty pracuje na polovodičových bateriích například i Nissan, který počítá s nástupem na trh v roce 2028. V lednu letošního roku pak vývoj oznámilo i BMW, které dokonce postoupilo v dohodě postavit v německém Mnichově továrnu na polovodičové baterie společně s firmou Solid Power.