Článek
Do roku 2026 budou elektrické dodávky utvářet pětinu prodejů, uvedla divize. Do konce dekády u modelů s nulovými emisemi čeká dvouciferné marže. Všechny modely středních a velkých dodávek budou založeny na „inovativní, modulární elektrické architektuře“, kterou Mercedes nazval VAN.EA.
Bude mít dvě varianty. VAN.EA-P pro luxusní minivany, tedy pomyslného elektrického nástupce třídy V. Takové vozy mají nabídnout autonomní řízení stupně 3, které umožní na určitých úsecích k tomu určených legálně pustit volant. Dojezd na jedno dobití má být přes 500 km.
Druhá verze nazvaná VAN.EA-C poslouží středním a velkým užitkovým vozům, bude zaměřena na co nejvyšší variabilitu, nosnost a další důležité vlastnosti pro komerční použití.
Zavedené automobilky začaly s produkcí užitkových elektrických dodávek pozdě, a otevřely tak prostor dalším výrobcům těchto vozů. V Evropě se v tomto segmentu prosadila značka Maxus čínské automobilky SAIC Motor.
Poptávka zákazníků po elektrických dodávkách se zvýšila a očekává se, že v příštích letech převýší nabídku. Mercedes uvedl, že vidí „významný růstový potenciál“ ve Spojených státech, co se týče prémiových komerčních velkých dodávek, v Číně pak u luxusních soukromých dodávek.
Firma dále počítá s tím, že přímý prodej vozů prostřednictvím internetu bude do roku 2026 činit pětinu prodejů. V Evropě, kde prodá 60 procent svých dodávek, se tou dobou budou přes internet uskutečňovat podle Mercedesu více než tři čtvrtiny prodejů.