Hlavní obsah

Kalifornští policisté museli honičku vzdát, jejich tesla se začala vybíjet

Novinky, laz

V kalifornském Fremontu se řídí nástupem elektromobility, auta bez spalovacích motorů tam mají i policisté. To se však minulý pátek nevyplatilo, jeden z policejních vozů Tesla Model S musel kvůli slabé baterii pronásledování vzdát.

Foto: Policie Fremont

Tesla Model S, kterou používá policie ve Fremontu.

Článek

Tesla má ve Fremontu největší automobilku, a tak nepřekvapí, že elektromobily od domácí značky bere také tamní policie. I přesto, že Model S patří mezi elektromobily s delším dojezdem, právě bolístka aut, která jsou jen do zásuvky, se ozvala při páteční honičce.

Když se řidič služební tesly, důstojník Jesse Hartman, rozhodl pronásledovat vůz, který měl souviset se zločinem, jenž je vyšetřován, měl baterii služebního auta již slabě nabitou. Jenže pachatel podle listu Daily Mail ujížděl rychlostí až 200 km/h a v takovém případě mizí stav baterie velmi rychle.

Tesla údajně zajela Nürburgring rychleji než Porsche Taycan. Ale má to háček

AutoMoto

K pronásledování se naštěstí přidali i kolegové, kteří zanedlouho od Hartmana slyšeli přes vysílačku nemilé zprávy. „Dojezd mi klesl na 6 mil (9 km, pozn. red.), takže možná za chvíli zastavím. Mohl by mě někdo vystřídat v čele?” zaznělo uprostřed honičky.

Posádka Modelu S se tedy odebrala na nejbližší dobíjecí stanici a kolegové nakonec pachatele po šílené jízdě dopadli. Mluvčí fremontské policie pro Daily Mail případ obhajuje s tím, že „se to čas od času stane i s benzinovým autem, když posádka na konci směny nemá dotankováno”.

Dodává, že posádka vůz na začátku směny převzala s padesátiprocentním nabitím, což standardně s rezervou stačí na devítihodinovou směnu bez nabití. Ovšem když přijde na vysoké tempo, už to zřejmě stačit nemusí.

Související témata:

Výběr článků

Načítám