Článek
Švejdar ve středu převzal v Pardubicích od společnosti Stratos Auto na zkoušku pět hybridních osobních vozů BMW pro dopravní policisty. Jedná se o limuzíny řady 7 po nedávné modernizaci, navíc v prodloužené variantě.
Policie je bude mít zdarma půjčené rok, po půl roce a po najetí 25 tisíc kilometrů budou obměněny za nové. Podle Švejdara bude přínosem těchto aut snížení emisí a úspora pohonných hmot, na silnicích mají působit zejména preventivně. Kromě policejních polepů a majáků se sirénou vozidla nejsou speciálně vybavená.
Je parkování důležitější než veřejný pořádek? Pražští strážníci budou víc hlídat auta
Prvních pět hybridních vozů bude sloužit policistům v Pardubickém, Hradeckém, Libereckém a Jihomoravském kraji a v Praze. „V další etapě bude jiných pět krajů,“ řekl Švejdar. S hybridy bude jezdit asi dvacítka speciálně proškolených policistů.
BMW 745Le kombinuje zážehový přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů s elektromotorem a bateriemi s možností externího dobíjení. Kombinovaný výkon v režimu Sport činí 290 kW, tedy 394 koní. Na elektřinu ujede 50 až 54 kilometrů dle metodiky WLTP. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 5,1 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Další dvě tisícovky jen do konce roku
„Obměna vozového parku policie je i přes poměrně masivní dodávku velkým problémem a budeme pokračovat ve výběrových řízeních a obstarávání nových dopravních prostředků,“ uvedl Švejdar. Policie do konce roku získá kolem 2000 vozidel značek Škoda a Volkswagen, část jich již byla dodána.
Budou mezi nimi dodávky, speciální vozy pro kynology a eskortní účely, auta pro dopravní policii, pořádkovou službu a prvosledové jednotky. Policie letos koupila také několik elektromobilů.
Škoda ukazuje novou Octavii, výrazně povyrostla a poprvé půjde dobíjet
V červenci podalo ministerstvo vnitra správní žalobu proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušit výběrové řízení na policejní auta za 2,25 miliardy korun. Ministr Jan Hamáček (ČSSD) tehdy řekl, že ministerstvo se snaží nahradit už zcela nevyhovující auta od roku 2017, ale naráží na komplikace ze strany antimonopolního úřadu. „Situace se nedá nazvat jinak než kritická,“ prohlásil Hamáček.