Článek
Polestar je sportovní divizí švédské automobilky Volvo a v současnosti už vydala dvě speciální edice elektromobilu označeného prostě 2. Ta první se jmenovala Experimental a byla vytvořena pro Festival rychlosti v Goodwoodu v roce 2021. Druhá přichází nyní a má ukazovat elektromobil do extrémních zimních podmínek. Odtud pramení i název Arctic Circle, tedy česky „polární kruh“.
Chystaný crossover Polestar 4 má být rivalem pro elektrické Porsche Macan

Zatímco model Experimental se zaměřil na závodní dráhu, verze Arctic Circle má o 30 milimetrů vyšší světlou výšku a může se pochlubit i devatenáctipalcovými koly OZ Racing s hroty v pneumatikách. Vůz stojí na základech modelu Polestar 2 Long Range Dual Motor a dostal mimo jiné tlumiče Öhlins nebo čtyřpístkové brzdiče Brembo.

Polestar 2 Arctic Circle
Mimo různých dalších doplňků ve výbavě je hlavní devízou jedinečného elektromobilu zvýšený výkon. Koncept umí totiž ze dvojice motorů dostat až 469 koňských sil a 680 Nm točivého momentu. Mimo výkonu má ale Polestar 2 ve verzi Arctic Circle ve výbavě třeba i lopatu na sníh z uhlíkových vláken nebo sportovní sedadla Recaro.
Majitelé Polestaru 2 dostali od automobilky dáreček, 68 koní navíc

Bohužel pro fanoušky a potenciální zájemce Polestar potvrdil, že tento experimentální vůz nemá žádnou budoucnost, co se sériové výroby týče. Myšlenkou vozidla bylo ukázat švédské auto jako variantu pro zimní rallye.