Článek
Polestar je sportovní divizí švédské automobilky Volvo a v současnosti už vydala dvě speciální edice elektromobilu označeného prostě 2. Ta první se jmenovala Experimental a byla vytvořena pro Festival rychlosti v Goodwoodu v roce 2021. Druhá přichází nyní a má ukazovat elektromobil do extrémních zimních podmínek. Odtud pramení i název Arctic Circle, tedy česky „polární kruh“.
Chystaný crossover Polestar 4 má být rivalem pro elektrické Porsche Macan
Zatímco model Experimental se zaměřil na závodní dráhu, verze Arctic Circle má o 30 milimetrů vyšší světlou výšku a může se pochlubit i devatenáctipalcovými koly OZ Racing s hroty v pneumatikách. Vůz stojí na základech modelu Polestar 2 Long Range Dual Motor a dostal mimo jiné tlumiče Öhlins nebo čtyřpístkové brzdiče Brembo.
Mimo různých dalších doplňků ve výbavě je hlavní devízou jedinečného elektromobilu zvýšený výkon. Koncept umí totiž ze dvojice motorů dostat až 469 koňských sil a 680 Nm točivého momentu. Mimo výkonu má ale Polestar 2 ve verzi Arctic Circle ve výbavě třeba i lopatu na sníh z uhlíkových vláken nebo sportovní sedadla Recaro.
Majitelé Polestaru 2 dostali od automobilky dáreček, 68 koní navíc
Bohužel pro fanoušky a potenciální zájemce Polestar potvrdil, že tento experimentální vůz nemá žádnou budoucnost, co se sériové výroby týče. Myšlenkou vozidla bylo ukázat švédské auto jako variantu pro zimní rallye.