Článek
Polární hvězdu jsme byli v automobilovém světě zvyklí vnímat jako sportovní divizi Volva, která poskytovala i tovární tuning švédských vozů. Jenže podobně, jako tomu bylo u příběhu automobilky DS od francouzské skupiny PSA, došlo loni k marketingovému odtržení. Auta od značky Polestar se letos začnou prodávat samostatně v prvním showroomu v Oslu.
Kupé s prostým názvem Polestar 1 tam a v dalších šedesáti prodejnách, které otevřou do konce roku 2020 po celém světě, doprovodí podobně prostě nazvaný druhý model. S číslovkou 2. Půjde o čtyřdveřový elektromobil s karosérií fastback, tedy se splývavou střechou.
Řidič si i popovídá
Automobilka zatím prozradila, že výkon soustavy se bude pohybovat kolem 400 koňských sil s dojezdem přibližně 483 kilometrů na jedno dobití. Čísla se samozřejmě ještě budou korigovat v rámci homologačního procesu. Uvnitř bude novinkou chytrý software infotainmentu s hlasovou asistentkou od Googlu. Ten má mít v novém vydání přesně určeném pro použití v autech světovou premiéru právě u Polestaru.
Polestar se profiluje jako značka se strohým a moderním pojetím, s důrazem na elektrický pohon a moderní interakci se zákazníky, včetně komunikace a objednávání aut či služeb primárně přes internet.
Zároveň ale očividně nechce ustřelit do výšin předražených luxusních vozů. Vždyť zmiňovaná novinka, jejíž premiéra se očekává na březnovém autosalonu v Ženevě, se má cenově pohybovat kolem ceny Tesly Model 3. Tu ve Spojených státech koupíte v přepočtu za něco málo přes milion korun.