Hlavní obsah

Pokyny ke startování vozu jsou nejasné, žaluje majitel automobilku po nezvyklé nehodě

Pokus nastartovat novou Mazdu CX-50 vyústil v náraz vozu do stromu. Nikomu se nic nestalo, majitel vozu přesto v USA žaluje automobilku. Instrukce ke startování zobrazené na displeji jsou podle něj nejasné.

Foto: Mazda

Mazda CX-50

Článek

Instrukce „sešlápněte brzdu pro nastartování vozidla“, tak běžná na displejích aut s automatickou převodovkou, je podle pensylvánského občana Joshuy M. příliš nejasná. Žaluje tedy Mazdu, protože jeho dcera patrně nepochopila, jak se startuje nová CX-50, a vůz skončil nabouraný ve stromě.

Joshua M. dle vlastních slov své dceři vysvětlil, jak se vůz startuje, cituje web Carscoops. Když však dcera chtěla nastartovat, „zmáčkla startovací tlačítko. Na displeji se jí zobrazilo: ‚Sešlápněte brzdu pro nastartování vozidla.‘ Poté sešlápla brzdu a přeřadila z parkovací polohy do polohy D. Vozidlo se okamžitě začalo pohybovat dozadu. Snažila se auto zastavit, včetně sešlápnutí brzd, ale ani posilovač brzd, ani posilovač řízení nefungovaly.“

Dcera tedy vyskočila z auta a nechala ho narazit do stromu. Joshua M. nyní tvrdí, že je to chyba výrobce vozu, nikoliv chyba řidiče. Nutno zdůraznit, že žaloba konkrétně poukazuje na „posilovač“ brzd a řízení. To naznačuje, že brzdy i řízení fungovaly, jen bez posilovačů. Prodejce, u nějž byl vůz pořízen, stejně jako severoamerická divize Mazdy tvrdí, že vozidlo fungovalo bezchybně.

Mazda MX-5 oslavila 35 let na trhu, v Česku se slavilo rekordním srazem

AutoMoto

Žalobce přesto požaduje, aby vozy Mazda lépe komunikovaly s řidiči a upozorňovaly je, kdy je vůz v režimu zapnutého příslušenství, kdy má zapnuté zapalování a kdy je motor nastartovaný. Žaloba se týká všech modelů Mazdy s tlačítkovým startováním vyrobených po roce 2017.

Mazda MX-5 se do důchodu nechystá, nabídne několik speciálních edic

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám