Článek
Historicky nejdražší Citroën 2CV není kousek v původním stavu s nízkým kilometrovým proběhem ani do posledního šroubku zrenovovaný exemplář. Je jím vůz postavený ze dřeva, který ani nemá šasi z původní „kachny“, jak se modelu 2CV přezdívá.
Kousek, který truhlář Michel Robillard vyráběl pět let, vyjel z dílny v roce 2017. V aukci ho nabízel dům Rouillac a prodejní cenu odhadoval na 150 až 200 tisíc eur (3,5 až 4,7 milionu korun). Vůz však tento odhad překonal a finální cena, kterou kupující zaplatil, byla 210 800 eur, tedy 4,98 milionu korun. Předchozí rekord tedy překonal o nějakých 40 tisíc eur (941 tisíc korun).
Karoserie rekordní „kachny“ vychází z varianty 2CV označované „AZKA“ z roku 1955 a je celá ze dřeva ovocných stromů. Základ karoserie je z hrušní a jabloní, dveře a kufr jsou z třešňového dřeva, blatníky jsou z ořechu a palubní deska z jilmového dřeva. Sedačky jsou potažené šedou látkou a stahovací plátěná střecha je z vlny lam alpak.
Dřevěná je ovšem „jen“ karoserie, podvozek a pohon je ze skutečného auta. Dárcem byl konkrétně Citroën Dyane, de facto výrazně modernizovaná verze „kachny“, z roku 1969 a auto pohání benzinový motor o objemu 602 kubických centimetrů.
Vůz koupil Jean-Paul Favand, který vede muzeum zajímavostí a kuriozit a také sbírá Citroëny 2CV.