Článek
V dnešní době plné opatření se běžný nadšenec do závodu automobilky nepodívá, vstup je zapovězen i kamerám novinářů. Škoda proto nabízí záběry z linky na novou octavii v samostatném videu.
Automobilka v Mladé Boleslavi před startem výroby čtvrté generace octavie v listopadu loňského roku podstoupila významnou modernizaci, a to nejen kvůli novému vydání „bestselleru” značky Škoda.
Unikátem v rámci koncernu Volkswagen je fakt, že vedle 1 150 kusů nové octavie vznikne na stejném pásu i 350 modelů Enyaq iV - čistých elektromobilů na platformě MEB. Ten přitom podobně jako elektrifikované verze octavie, včetně plug-in hybridního iV, vyžaduje speciální přístup.
„Rozsáhlá příprava mimo jiné spočívala v úpravě konstrukce budovy a technologií pro dopravu dílů tak, aby vyhovovaly hmotnosti vozů s čistě bateriovým elektrickým pohonem a montovaných komponentů. Celková investice do nutných stavebních úprav dosáhla výše přes 800 milionů korun,” říká mluvčí Tomáš Kotera a dodává, že díky tomu lze pružně reagovat na poptávku po jednotlivých modelových řadách.
Ve výrobě automobilka intenzivně sází na pomoc moderních robotů. Ty převezmou práce, které jsou po zaměstnance fyzicky náročné.
Dosud bylo v hlavním výrobním závodě Škody Auto v Mladé Boleslavi vyrobeno více než 7,1 milionu octavií. Počátky tohoto modelu sahají do roku 1959. V polovině devadesátých let byla zahájena výroba první novodobé generace coby prvního škodovky kompletně vyvinuté pod křídly Volkswagenu. Ve stejné hale M13, kde octavia vzniká dodnes.