Článek
V dnešní době plné opatření se běžný nadšenec do závodu automobilky nepodívá, vstup je zapovězen i kamerám novinářů. Škoda proto nabízí záběry z linky na novou octavii v samostatném videu.
Automobilka v Mladé Boleslavi před startem výroby čtvrté generace octavie v listopadu loňského roku podstoupila významnou modernizaci, a to nejen kvůli novému vydání „bestselleru” značky Škoda.
První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém
Unikátem v rámci koncernu Volkswagen je fakt, že vedle 1 150 kusů nové octavie vznikne na stejném pásu i 350 modelů Enyaq iV - čistých elektromobilů na platformě MEB. Ten přitom podobně jako elektrifikované verze octavie, včetně plug-in hybridního iV, vyžaduje speciální přístup.
„Rozsáhlá příprava mimo jiné spočívala v úpravě konstrukce budovy a technologií pro dopravu dílů tak, aby vyhovovaly hmotnosti vozů s čistě bateriovým elektrickým pohonem a montovaných komponentů. Celková investice do nutných stavebních úprav dosáhla výše přes 800 milionů korun,” říká mluvčí Tomáš Kotera a dodává, že díky tomu lze pružně reagovat na poptávku po jednotlivých modelových řadách.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion
Ve výrobě automobilka intenzivně sází na pomoc moderních robotů. Ty převezmou práce, které jsou po zaměstnance fyzicky náročné.
Dosud bylo v hlavním výrobním závodě Škody Auto v Mladé Boleslavi vyrobeno více než 7,1 milionu octavií. Počátky tohoto modelu sahají do roku 1959. V polovině devadesátých let byla zahájena výroba první novodobé generace coby prvního škodovky kompletně vyvinuté pod křídly Volkswagenu. Ve stejné hale M13, kde octavia vzniká dodnes.