Článek
Předně – osmiválec má zdvihový objem 4,4 litru a výkon 390 kW nebo-li 530 koní. Automobilka jej používá i do ostatních výkonných modelů, například aktuální M5.
Osmiválec se nemontuje ručně a nemá plaketku se jménem technika, který jej sestavil (jako u modelů AMG od Mercedesu), i tak je ale velká část výroby ruční. Blok motoru, klikovou skříň a hlavy válců motoru V8 přichází ze slévárny lehkých kovů z německého Landshutu. A továrna BMW tyto přivezené díly mechanicky zpracuje.
Bezmála pětilitrový osmiválec je vskutku velký motor, což je dobře vidět ve videu automobilky, kde uvidíte mj. samotný blok motoru, montáž všech osmi válců, zapojení elektroniky, a nakonec i takzvanou svatbu – spojení podvozku a motoru.
Nemělo by vás překvapit, že všechny hlavní komponenty (ložisková pouzdra, ojnice nebo hlavy válců), mají přiřazen jedinečný kód. Zaměstnanci tak mohou sledovat pohyb každého dílu od příjmu po jeho instalaci.