Článek
Aurus Senat se má prodávat i lidem – tedy, budou-li mít dostatečně nadité kapsy. [celá zpráva]
Na co se mohou zákazníci těšit, lépe než fotky ukáže předminulý týden zveřejněné video.
Zejména zepředu je jasné, kde Aurus bere inspiraci – u značky Rolls-Royce.
I palubní deska s téměř rovnou horní linkou ukazuje na vrcholný britský luxus. Dva displeje v ní – přístrojový štít a centrální displej – však spíš odkazují na značku Mercedes-Benz.
Ještě cennější však je pohled na útroby senatu ke konci videa. Všimněte si loga NAMI na přední části motoru; toto logo odkazuje na Výzkumný ústav automobilů a automobilových motorů. Tento ústav limuzínu vyvinul, ovšem motor vznikl podle webu Autonews.ru téměř celý v Německu, a to u automobilky Porsche.
Osmiválec o objemu 4,4 litru na videu je spojen s elektromotorem do hybridního ústrojí, které dává 600 koní a 880 N.m. V budoucnu má přijít také dvanáctiválec o objemu 6,6 litru, jehož výkon by měl být 850 koní a 1320 N.m, a údajně i 2,2l čtyřválec o výkonu 245 koní.
Převodovka je devítistupňová automatická, ovšem nemá hydrodynamický měnič točivého momentu jako klasické „automaty”, nýbrž mokrou, elektronicky ovládanou spojku. A všimněte si také hřídele k předním kolům – osmiválcový senat je standardně čtyřkolka.