Článek
Podle údajů ACEA si benzinové a dieselové vozy udržely většinu nových registrací s podílem 55,8 procenta. Celkový prodej obou typů vozů klesl ve druhém čtvrtletí o více než pětinu.
Prodeje elektromobilů oproti tomu vzrostly o 11,1 procenta. Dvě pětiny z prodaných vozů měly elektrický pohon. Hybridní vozy, kterých se loni poprvé prodalo více než aut s dieselovým motorem, dosáhly více než pětinového podílu na trhu, přesně 22,6 procenta.
Hyundai pracuje na elektromobilu s cenou okolo půl milionu korun

Z údajů, které sdružení ACEA zveřejnilo na začátku týdne, vyplývá, že v Evropě bylo v červnu registrováno nejméně nových osobních automobilů od roku 1996, a to něco přes 1,06 milionu vozů, z důvodu omezené výroby kvůli problémům v logistice až po pokračující nedostatek čipů.
Statistika zahrnuje vedle zemí Evropské unie i Británii a čtyři země Evropského sdružení volného obchodu (Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko). V samotné EU se prodej nových osobních automobilů v červnu meziročně snížil o 15,4 procenta na 886 510 vozů.