Článek
Údaje mohou být další známkou toho, že na prodej čínských elektromobilů v Evropě má negativní dopad rozhodnutí Evropské komise (EK) uvalit na jejich dovoz dodatečná cla.
Komise rozhodnutí oznámila začátkem července, v platnost dodatečná cla vstoupila tento týden. To maximální činí 35,3 procenta, nadále navíc platí dosavadní desetiprocentní clo.
Nejvýraznější pokles na evropském trhu s elektromobily mezi čínskými výrobci v září vykázala původně britská značka MG, kterou nyní vlastní čínská automobilka SAIC Motor. Její prodej se podle údajů výzkumné společnosti Jato Dynamics meziročně propadl o 42 procent na 6717 vozů.
MG sice zůstalo nejprodávanější čínskou značkou elektromobilů na evropském trhu, jeho vedoucí pozici ale začíná vážně ohrožovat značka BYD. Ta v září prodej na evropském trhu s elektromobily zvýšila o 162 procent na 4376 vozů.