Článek
V roce 2017 se značka Alpine coby divize Renaultu vrátila na výsluní s fantastickým retro modelem A110. Ovšem povedený sporťák dorazil do nelehké chvíle. Nutné propouštění a restrukturalizace uvnitř Renaultu se mohou podepsat na budoucnosti značky stejně jako emisní předpisy.
Renault se v minulém týdnu zatím nechal slyšet, že značka Alpine sídlící v Dieppe zůstane v plné síle minimálně po dobu životního cyklu zatím jediného modelu A110.
„Alpine je krásná značka a my se musíme velmi vážně dívat na budoucnost, abychom viděli, jak může přinést přidanou hodnotu skupině,“ říká pro britský Autocar předseda Renaultu Jean-Dominique Senard s tím, že je ale zcela zjevné, že nelze dále pokračovat přesně tak, jak Alpine funguje dnes.
Řídili jsme novou Alpine A110. Je to skvělá víkendová hračka
Britský magazín si jeho slova spojuje s nástupem elektromobility. Ta je v co největší míře i nepřekvapivým plánem francouzské automobilky. O čistě elektrické budoucnosti Alpine se podle zákulisních zdrojů opravdu uvažuje, což v dřívějším rozhovoru pro stejné médium naznačil i šéfdesignér Renaultu Laurens van den Acker slovy ”je nevyhnutelné, že Alpine elektrifikujeme”.
Senard ovšem zdůrazňuje, že finální rozhodnutí bude mít v následujících měsících nový šéf Renaultu Luca de Meo, dřívější hlava Seatu.
Renault se zbaví téměř 15 tisíc zaměstnanců
Spekulace o elektrifikaci příští generace vozů Alpine komplikuje i historická továrna v Dieppe. Slavné zázemí sportovního oddělení Renaultu, které je sídlem i pro Alpine, by muselo projít drahými změnami. Pokud by se ovšem výroba nepřesunula jinam, kde s bateriemi budou moci zacházet tak, jak je to nutné.