Článek
Automobilka Volvo nabízela v minulosti mnoho modelů s karoserií klasického sedanu, v posledních letech se však soustředí zejména na stále populárnější modely segmentu SUV a crossoverů. Již 5. března však představí svůj první elektrický sedan, který může uspět například na čínském trhu, kde jsou sedany stále velmi populární.
Sedan Volvo ES90 byl poprvé poodhalen již před několika týdny, nyní ale automobilka zveřejnila další snímky a přidala i několik zajímavostí. Jednou z nich je například informace, že ES90 bude tím „nejsilnějším vozem, jaké kdy Volvo vytvořilo“. Společnost přitom nemyslí výkon v koních, ale výpočetní výkon.

Volvo ES90 je prvním elektrickým sedanem značky.
Vůz, který bude po SUV modelu EX90 jako druhý model značky postaven na platformě ES90, totiž dostane výkonnou výpočetní techniku Nvidia Drive AGX Orin, která umožní provádět až 508 bilionů operací za sekundu (TOPS). Vůz tak slibuje sofistikované funkce odvozené od umělé inteligence a ještě sofistikovanější bezpečnostní systémy.
Samozřejmostí by pak měl být i hladce běžící infotainment a chybět nebude ani podpora bezdrátových aktualizací, které by postupem času mohly přispět i ke zvyšování bezpečnosti či prodloužení dojezdu.
„Volvo ES90 je jedním z technicky nejvyspělejších vozů na současném trhu a je navrženo tak, aby se časem dále zdokonalovalo,“ uvedl Anders Bell, technický a technologický ředitel značky.

Vůz slibuje řadu senzorů a vysoký výpočetní výkon.

Premiéra vozu proběhne již 5. března.
Dojezd až 600 kilometrů
Technické parametry si zatím automobilka schovává až na premiéru, už ale víme, že vůz bude vybaven 12 ultrasonickými senzory, osmi kamerami, pěti radary a lidary, díky čemuž by měl být schopen skvěle sledovat své okolí.
Podle starších spekulací by pak sedan mohl měřit kolem 4990 mm na délku, k dispozici by měly být verze s dvojicí elektromotorů (a pohonem všech kol) i jedním elektromotorem (a pohonem zadních kol). Baterie by mohla nabídnout kapacitu až 111 kWh, díky čemuž by se mohl dojezd pohybovat až kolem 600 kilometrů. Na oficiální informace si však budeme muset počkat až do premiéry.
Volvo modernizuje svůj bestseller, XC60 nabídne řadu menších vylepšení

Volvo EX30 v nové verzi míří do terénu
