Článek
Pod kapotou budou na výběr tři nové výkonné motory. Standardně bude vůz dodáván se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Zvýšena byla i bezpečnost posádky díky systému Pre-Safe. O pohodlnost cestování se stará s velkou variabilitou nastavení světlé výšky vozu odpružení Airmatic.
Designově se druhá generace opravdu povedla. Přepracována byla čelní maska, která byla osazena plastickým znakem automobilky. Upraveny byly i původně čistě kapkovité světlomety, které jsou nyní o něco vyšší, přesto si zachovaly základní tvar jako u předešlého modelu.
V celkovém kontextu je to rozhodně změna k lepšímu. Nové "emko" je v designovém vyjádření odvážnější. Čistým křivkám první generace bez výrazných lomů a hran se sice nedalo nic vytknout, nicméně vůz v celkovém pojetí vypadal poněkud usedle.
Ve Stuttgartu si tak řekli, že k tomu přimíchají něco koření a vzhled vozu posunou o něco dál. Povedlo se. Z "emka" nyní vyzařuje sebevědomí a charisma. K tomu přispívají vystouplé blatníky se zřetelnými liniemi. Oproti svému předchůdci je delší o 150 mm, širší o 71 mm a nižší o 9 mm. Rozvor pak narostl o 95 mm na 2915 mm.
Nové dieselové šestiválce
Na trhu se Mercedes Benz třídy M objeví nejprve na jaře v USA a v létě zamíří na evropský trh se čtveřicí motorů, které později doplní další pohonné jednotky. Novinkami jsou šestiválcové diesely se vstřikováním paliva technikou common-rail třetí generace. Nahrazují dosluhující pětiválce.
Agregát 320 CDI nabízí výkon 165 kW a maximální točivý moment až 510 Nm již při 1600 otáčkách za minutu. Dalším v řadě je motor 280 CDI s výkonem 140 kW a točivým momentem 440 Nm.
Další novinkou pod kapotou je i šestiválcový benzínový třiapůllitr s výkonem 200 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Na vrcholu motorové nabídky je rovněž zážehový motor, jedná se o osmiválcový pětilitr s výkonem 225 kW.