Článek
Značka nyní v Evropě prodává SUV #1 a #3, příští rok uvede na trh větší SUV #5, zatímco bude pracovat na zvýšení životaschopnosti elektrického městského vozu, který nahradí Fortwo. U něj firma uvádí, že by potřebovala sdílet platformu s jiným výrobcem.
Se základní sestavou již na trhu by značka mohla začít přesouvat svou pozornost na maloobjemové segmenty. Generální ředitel evropské divize automobilky Dirk Adelmann řekl Autocaru, že vzkříšení maličkého sportovního vozu Roadster je jednou z možností.
Adelmann uvedl, že již v době, kdy on a jeho kolegové plánovali novou řadu Smartu kolem roku 2020 - tehdy čínská Geely získala 50% podíl ve značce od mateřské společnosti Mercedes-Benz - „existoval jeden velmi nadšený kolega, který měl první kresby nového roadsteru“. „Máme tři skvělá auta a žádné z nich není roadster, ale proč ne?“ sdělil, když se ho zeptali na návrat.
Současná řada značky je zaměřena na SUV, ale uvedení sportovního elektromobilu na půdorysu srovnatelném s původním roadsterem – který byl jen 3,4 m dlouhý a 1,2 m vysoký – by znamenalo vrátit Smart zpět k jeho kořenům coby výrobce ultrakompaktních vozů pro městské prostředí. Stejně jako by tomu bylo u zvažovaného návratu ikonického modelu Fortwo.