Hlavní obsah

Plug-in hybridní SUV od Jaguaru dostalo větší baterii

Jaguar dále vylepšuje svůj klíčový model, i po velkém faceliftu. SUV F-Pace do nového roku přijíždí s lepší výbavou v základu, a především schopnějším plug-in hybridním pohonem.

Foto: Jaguar

Jaguar F-Pace

Článek

Dojezd na elektrický pohon, který očekáváme od plug-in hybridů, se za pouhých pár let zdvojnásobil. Dříve jsme se spokojili s tím, že jsme ujeli nanejvýš 40 km, než naskočil spalovací motor, ale nyní, díky větším bateriím, mnohé modely zvládnou kolem 65 km. Aktualizovaný Jaguar F-Pace v motorizaci P400e v této disciplíně sice stále není rekordmanem, ale stal se mnohem užitečnějším díky novému akumulátoru s kapacitou 19,2 kWh, který zlepšuje dojezd o 20 procent na vzdálenost 64 km s certifikací WLTP ve srovnání s dosavadní hodnotou 53 km.

Nabíjet lze i stejnosměrným nabíjením o výkonu až 35 kW, kdy je baterie nabita z nuly na 80 procent za přibližně 30 minut.

Elektromotor je stále v páru s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, systémový výkon činí 404 koňských sil. Větší baterie je součástí řady aktualizací a vylepšení téměř sedm let starého SUV pro nový modelový rok. Jaguar po vzoru sedanů zjednodušil nabídku výbav na verze R-Dynamic S, R-Dynamic SE Black, R-Dynamic HSE Black, 400 Sport a SVR.

Všechny F-Pace jsou vybaveny pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou, v nabídce jsou čtyřválce i šestiválce, ale pouze vlajková loď SVR má stále kompresorem přeplňovaný motor pětilitrový osmiválec s výkonem 550 k. Základní R-Dynamic S získává digitální přístrojový balíček a 19palcová kola, zatímco všechny modely nově dostanou obložení stropu z tmavého semiše a lesklé černé vnější detaily na krytech zrcátek, mřížce chladiče, rámu oken a odznacích.

Palubní systém Pivo Pro nyní přichází s hlasovým ovládáním Alexa2, navigací what3words2 a také bezdrátovým Apple CarPlay 2 a Android Auto 2.

Test Jaguaru F-Pace po modernizaci: Skvělé SUV má náročný úkol

Testy

Výběr článků

Načítám