Článek
To, že bude nová 911 na platformě 992 vytvořena i jako plug-in hybrid, se vědělo téměř od chvíle, kdy ji Porsche představilo a inženýři v německém Stuttgartu už pochopitelně pilně pracují na prototypech, o kterých se pro magazín Top Gear rozpovídal člen představenstva Porsche Michael Steiner.
„Už máme nějaké prototypy, ale pořád mají takovou hmotnost, která nám jednoduše nepřijde dobrá,“ podělil se o své pocity Steiner. „Pro dvoudvéřový pořádný sporťák, je přidání další váhy, jako jsou baterie, něco, s čím nejsme nyní úplně spokojeni,“ doplnil.
Vrcholná verze Porsche 911. Turbo S má brutální výkon
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_K/CPyG3A.jpeg?fl=cro,0,1,1275,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Muž, který by měl být zodpovědný právě za model 911, připustil, že se ve Stuttgartu nyní nemohou rozhodnout, zda hmotnost ušetřit snížením dojezdu na elektřinu, nebo snížením výkonu. Ani jedna z variant pak nebude na plug-in hybridní 911 vrhat příliš dobré světlo. „Elektrifikace 911 je prostě velmi ošemetnou záležitostí,“ uvedl Michael Steiner.
Celý problém a průtahy okolo elektrické 911 pramení podle Stainera z faktu, že se inženýři snaží přidat elektromotor do modelu, který už řadu let existuje na podobném principu s podobnými proporcemi. „Není to, jako když jsme před deseti lety představovali model 918 Spyder, to bylo zcela nové auto, ve kterém se s elektrifikací počítalo,“ přirovnal.
Za 190 tisíc korun vám Porsche na vaši novou 911 otiskne prst
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_K/NhdCeX.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Bohužel pro Porsche, Němci podobné auto potřebují kvůli plnění emisních norem. Pomoci by si mohli i čistě elektrickou verzí 911, ale tu k radosti fanoušků spalovacích motorů nechystají, alespoň tedy ne v nejbližších letech.
„To by asi bylo to poslední plně elektrické auto. Možná úplně poslední auto na světě, které by dostalo elektromotor, by mělo být Porsche 911. A pokud bychom to skutečně udělali, nebude to dříve než v roce 2030,“ uzavřel Michael Steiner.