Hlavní obsah

Plně pojízdný Citroën 2CV ze dřeva bude k mání v aukci

Do dražby se chystá Citroën 2CV, který je vyrobený ze dřeva, zároveň ovšem plně pojízdný. Výroba truhláři zabrala pět let, vůz je pojištěný a prošel technickou kontrolou. Jeho cena může překonat rekord pro tento model.

Foto: Rouillac

Dřevěný Citroën 2CV

Článek

Když se řekne „auto ze dřeva“, většina lidí si představí dětskou hračku či nějaký starý vůz s dřevěným základem karoserie. Tentokrát však je řeč o voze, který je skutečně téměř celý vyrobený ze dřeva. Má formu legendární „kachny“, Citroënu 2CV.

Karoserie vychází z varianty 2CV označované „AZKA“ z roku 1955 a je celá ze dřeva ovocných stromů. Základ karoserie je z hrušní a jabloní, dveře a kufr jsou z třešňového dřeva, blatníky jsou z ořechu a palubní deska z jilmového dřeva. Sedačky jsou potažené šedou látkou a stahovací plátěná střecha je z vlny lam alpak.

Dřevěná je ovšem „jen“ karoserie, podvozek a pohon je ze skutečného auta. Dárcem byl konkrétně Citroën Dyane, de facto výrazně modernizovaná verze „kachny“, z roku 1969 a auto pohání benzinový motor o objemu 602 kubických centimetrů.

Ikonická kachna bude závodit na Dakaru s českou pilotkou

AutoMoto

Truhlář Michel Robillard, který za vozem stojí, dělal dřevěné makety vozů pro značku Ferrari. Do Citroënu 2CV se pustil v roce 2011. „Strávil jsem s ním pět let života, 5000 hodin práce, vášně, dnem a někdy i nocí. 2CV vyjelo z mé dílny v září 2017,“ uvedl Robillard.

„Teď je mi trochu smutno, v hlavě už mám ale další bláznivý projekt. Za 27 měsíců vytvořím DS21 Cabriolet coupé Chapron, abych oslavil 70. výročí značky DS,“ dodal truhlář, který je již v důchodu.

„Je to jediné dřevěné auto na světě, které je plně funkční. Je to zcela ojedinělá aukce, je to unikátní auto a zároveň umělecký předmět,“ uvedl Aymeric Rouillac z aukční síně Rouillac, která bude prodej obstarávat.

Unikátní „kachna“ však není jediné dřevěné pojízdné auto na světě - před lety byl na prodej Delfín, americký dřevěný vůz připomínající meziválečné roadstery. Ten také jezdil, ovšem neměl konkrétní předobraz v podobě reálného auta.

Odhadovaná prodejní cena je 150 až 200 tisíc eur (3,5 až 4,7 milionu korun). Odhad vychází z dosud nejdražšího prodaného exempláře stejného modelu, který se vydražil za 176 tisíc eur (4,2 milionu korun). Aukční síň ale odhaduje, že tento rekord by na dražbě 4. června v Montbazonu mohl padnout.

Nový koncept Citroënu je dřevěným kočárem pro Asterixe a Obelixe

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám