Článek
Novou platformu MQB, která unifikací při vývoji ušetří koncernu obrovské peníze, budou v rámci koncernu Volkswagen využívat čtyři značky – Audi, Seat, Volkswagen a Škoda. Vždy půjde o modely s motorem uloženým vpředu napříč a o segmenty A0 (fabia) až B (octavia, golf).
Na stejné platformě tak budou stát jak malé modely, tak rodinný sharan či model střední třídy passat. Koncern už v minulosti využíval identických platforem (PQ25, PQ35 a PQ46), na kterých byly postaveny různé modely, nyní se ze tří platforem stala jedna.

Audi A3 (2012)
Výhodou nové platformy je možnost vyrábět všechny modely na jedné výrobní lince, jakkoliv jsou rozvory náprav a rozchody kol rozdílné. Modulární platforma MQB nabídne vývojářům velkou flexibilitu: rozvor náprav, rozchod kol, velikost kol a poloha sedadel mohou být různorodé. Naopak kupříkladu vzdálenost pedálů od středů kol je vždy stejná kvůli totožné konstrukci přední části vozidla.
Motor vpředu napříč
V rámci platformy MQB se pod kapoty dostanou jednotně uložené motory. Nová je řada zážehových motorů EA211 (45 kW / 60 k až 110 kW / 150 k). Nakloněním bloku motoru o 12 stupňů se sníží přední převis. Další novinkou je u čtyřválcových motorů odpojování válců (ACT – Active Cylinder Deactivation). Naftové motory budou zastupovat motory s výkonem 66 kW / 90 k až 140 kW / 190 k. Výhodou nové platformy je i snazší instalace verzí na zemní plyn, elektrických verzí či hybridů.
Nová platforma pomůže snížit hmotnost nových automobilů, například v případě sedmé generace golfu by to mělo být až o 60 kilogramů.
Novou platformu jako první začala využívat nová generace Audi A3, v září bude představena sedmá generace Volkswagenu Golf (začal se vyrábět v pondělí tento týden). První škodovkou, která bude postavena na MQB, bude třetí generace Octavie, která už je hotová a čeká na svoji světovou premiéru. Její výroba by měla podle neoficiálních informací začít letos na podzim.