Článek
Nuro založili dva bývalí inženýři z Googlu. Podařilo se jim získat 940 milionů dolarů (20,5 miliardy Kč) od japonské technologické a investiční skupiny SoftBank Group. Do start-upu též nezveřejněnou částku investoval podnik Woven Capital, který spadá pod Toyotu.
Robotická společnost vyvinula pomalu jedoucí malé vozítko, které přepravuje balíky místo lidí. Má náskok před svými konkurenty, protože americké regulační úřady jeho doručovací službu bez řidiče schválily už loni.
Doručování začne v Houstonu a pak se rozšíří na „mnoho zákazníků na mnoha místech”, sdělil agentuře Reuters za Nuro Cosimo Leipold, který se ve firmě stará o vztahy s partnery.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
„Pro velké společnosti je obecně těžké najmout dostatek řidičů, aby uspokojili poptávku,” rozvedl v e-mailu. Vedle řetězce Domino's Pizza uzavřel start-up ohledně doručování zboží partnerství s maloobchodními prodejci Kroger či Walmart a zdravotnickou společností CVS Health.
Houston je čtvrté největší americké město a spojuje se s ním jedna z nejvyšších úmrtností na silnicích v zemi. „Houstonské silnice představují pro naši technologii náročný scénář,” konstatoval Leipold.