Článek
O novodobé spolupráci Fordu a Volkswagenu se z obou stran hovoří už dva roky. Nyní je vše oficiálně dohodnuto, své role v celkem čtyřech segmentech si značky rozdělily a prezentují to i v přiložené tabulce.
„Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování relevantních nových technologií, zvýšení užitné hodnoty a další rozšíření nabídky pro své zákazníky. Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech,” stojí v prohlášení značky s modrým oválem ve znaku.
Užitkové vozy
Právě užitkové vozy mají být jedním z klíčových artiklů. Kvůli tomuto typu vozů ostatně Evropská unie zvedá výhružný ukazováček vstříc nově vznikajícímu obrovi, skupinám PSA a FCA stojícím před letošní fúzí. Francouzsko-italsko-americký koncern by se mohl v oblasti užitkových vozů stát až příliš velkým hegemonem.
Rodící se automobilový gigant čeká vyšetřování, PSA a FCA odmítly nabídnout ústupky
Protipólem bude právě spojení Fordu a Volkswagenu. Ford do dvou let navrhne a bude vyrábět dodávku s užitečnou hmotností kolem jedné tuny. Jednalo by se o nástupce Volkswagenu Transporter a Fordu Transit Custom.
Stejně tak si modrý ovál v roce 2022 vezme na starosti pick-up o podobné užitečné hmotnosti. Tedy nástupce Rangeru a Amaroku, který byl v nové generaci už prezentován prostřednictvím designérské skici.
Naopak Volkswagen do mlýna přispěje vývojem a výrobou kompaktní dodávky. Jinak řečeno, již představený VW Caddy nové generace daruje v příštím roce orgány nové generaci Fordu Transit Connect.
Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu tří uvedených užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů pick-upů a dodávek.
Masový elektromobil a autonomní řízení
Krom kompaktní dodávky nabídne Volkswagen Fordu i svou elektrickou modulární platformu MEB pro kompaktní masový elektromobil. V tomto případě nemá jít o pouhé přeznačkování například Volkswagen ID.3, Ford si vezme tento základ, ale o zbytek se postará jeho evropská centrála v Kolíně nad Rýnem.
Jen Ford chce na těchto základech produkovat 600 tisíc elektromobilů ročně, a to již od roku 2023.
Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.