Hlavní obsah

Picanto prošlo modernizací, nejmenší kiu nepřehlédnete

Novinky, Adam Rajmont

Ve světě, kde se malá městská auta poháněná spalovacím motorem stávají ohroženým druhem, udržuje Kia své picanto pomocí komplexní modernizace. Nejmenší člen nabídky přijímá agresivnější styl spolu s vylepšenými technologiemi uvnitř kabiny.

Foto: Kia

Kia Picanto GT-Line po faceliftu

Článek

Konkurent Toyoty Aygo X má po faceliftu ještě agresivnější příď, ponechává si dva atmosféricky plněné motory.

Třetí generace picanta byla původně představena v roce 2017 a v roce 2020 byla mírně aktualizována. Tentokrát jsou změny výraznější.

Vrcholem druhého faceliftu je nová příď se světlomety ve tvaru Y, které jí dodávají naštvanější a sportovnější vzhled. Nový je také nárazník s přepracovanou chromovanou mřížkou chladiče s tygřím nosem a složitějším centrálním sáním s leskle černým lemováním a prvky v barvě karoserie.

Foto: Kia

Pro srovnání: Kia Picanto před faceliftem (2017)

Vzadu dostalo picanto novou dvojici zadních LED světel, která jsou nyní připojena pod zadním sklem. Zadní nárazník je také aktualizován ostřejšími stylingovými prvky, včetně menších odrazek na umělých větracích otvorech, agresivnějšího difuzoru a absence viditelných koncovek výfuku.

Kia zatím prezentuje jen vrcholnou verzi GT-Line, nikoli základní variantu, která bude mít jednodušší design.

Základní model je standardně dodáván se 14palcovými koly, na rozdíl od GT-Line, který má 16palcová litá kola s diamantově broušeným povrchem. Barevná paleta obsahuje devět možností, včetně čtyř nových odstínů, červené Signal, modré Smoke a Sporty či zelené Adventurous.

Uvnitř jsou změny méně viditelné. Uspořádání palubní desky je přeneseno, ale 8palcový infotainment je nyní kompatibilní s bezdrátovými aktualizacemi a zároveň podporuje duální připojení Bluetooth, rozpoznávání hlasu online, Apple CarPlay a Android Auto. Centrální displej si zachovává fyzické knoflíky a je kombinován se standardním 4,2palcovým digitálním sdruženým přístrojem.

Modernizovaný Hyundai i10 vstupuje na český trh, základní cenu drží nízko

AutoMoto

Základní picanto má černé látkové čalounění sedadel, zatímco GT-Line upgraduje na umělou kůži. Balíčky Glossy Black, Adventurous Green a Rich Brown umožňují personalizaci prvků výbavy, přičemž první z nich bude standardem v GT-Line.

Kia se chlubí praktičností modelu, do kterého se po sklopení sedadel vejde až 1010 litrů zavazadel. Bezpečnostní výbava je také vylepšena novými a aktualizovanými systémy, které jsou k dispozici v závislosti na úrovni výbavy, a až šesti airbagy.

Přeplňovaný motor 1.0 T-GDi s výkonem 74 kW, 100 k, byl vyřazen z nabídky. V Evropě a Austrálii je nyní picanto k dispozici se dvěma atmosféricky plněnými benzinovými jednotkami – tříválcem 1,0 MPi nebo čtyřválcem 1,2 MPi. Oba dostaly vylepšené vedení recirkulace výfukových plynů, chlazení spalovací komory a optimalizované časování sacích ventilů, což vedlo k vyšší účinnosti a nižším emisím.

Kia nezmínila údaje o výkonu, ale v sourozenci Hyundai i10 má litrový motor 66 koní a 1,2litrový umí 84 k. Výkon se na přední kola přenáší buď prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, nebo pětistupňového automatizovaného manuálu.

Není jasné, jestli se jedná o poslední picanto se spalovacími motory, strategie značky každopádně zahrnuje 15 nových plně elektrických modelů do roku 2027. Soupeři v evropském segmentu A jsou již jen Toyota Aygo X, příbuzný Hyundai i10, Fiat Panda a Suzuki Ignis. Cena zmodernizované verze bude oznámena později.

Test hybridní Kie Niro: Střídmý crossover s výborným podvozkem

Testy
Související témata:
Kia Picanto

Výběr článků

Načítám