Článek
Volkswagen Phaeton Longue má na délku velmi zajímavých 6800 mm, je tedy o 1,8 m delší, než standardní model. To je už porce, která značně namáhá jak řidiče při vykroužení oblouků, tak i materiál vozu. Musela tedy být vyztužena podlaha speciálními podélníky, do střechy zabudována hliníková konstrukce zamezující kroucení a do boků vozu dlouhé deformační výztuže.
Rolls podle "Lidového vozu"
Uvnitř je prostor i pro nejnáročnějšího manažera. Dveře a výplně jsou sice trochu širší, ale to jen kvůli tomu, že skrývají skládací stolky, držáky na počítač, fax či iPod. Ze stropu se pak vyklápí dvojice sedmnáctipalcových obrazovek, které jsou napojeny na DVD, televizi a mohou sloužit i jako monitor pro osobní počítač. Ve skrytých dvířkách jsou napájecí kabely právě pro notebook, USB porty na zapojení kamery, diktafonu, příručního telefonu či sluchátek.
Všude vládne kůže, dřevo (především parkety na podlaze jsou velmi zajímavým prvkem) a chrom. Ve výbavě nechybí samozřejmě čtyřzónová klimatizace, bar, lednička, osvětlení LED diodami a samozřejmě elektricky nastavitelná všechna sedadla.
Komfort a výkon ve W
Ani technika není z nejlevnějších. Šestilitrový dvanáctiválec s uspořádáním do W má výkon 331 kW. Jelikož však je standardní Phaeton pouze předokolka, bylo do Lounge dodán systém 4Motion. I díky němu je 3500 kg těžký vůz celkem svižný a jistý. Jen brzdy by asi z vysoké rychlosti odtály během několika vteřin. Maximálka je tak omezena na 180 km/h.
I jako Individual
Volkswagen ale své automobily vybavuje luxusními prvky i v krátkých sériových verzích. Tyto úpravy jsou zahrnuty do speciálního programu Volkswagen Individual. Nyní tyto vozy poznáte lépe - všechny dostanou speciální logo "i" za výkroje předních blatníků a v interiéru je objevíte třeba vytlačené v kůži na opěrkách hlav.